El govern de Colau aposta pels contenidors marítims per allotjar temporalment persones desnonades

L'Ajuntament de Barcelona assenyala el projecte APROP com a solució parcial a la llista d'espera per accedir a un habitatge públic

Publicat el 26 de setembre de 2019 a les 13:15
Actualitzat el 26 de setembre de 2019 a les 13:31
Hi ha 550 famílies en situació d'emergència habitacional a Barcelona que esperen rebre un habitatge públic a través de la mesa d'emergència de l'Ajuntament, segons dades del consistori. Mentrestant s'allotgen en allotjaments temporals però les estades cada cop s'allarguen més i ja arriben als 173 dies de mitjana. Els allotjaments temporals són pensions, pisos turístics o residències i moltes de les persones hi arriben després d'haver patit un desnonament. Ara, el govern municipal posa sobre la taula que les persones desnonades s'allotgin en els contenidors marítims prefabricats que formen part del projecte APROP.

Així ho ha explicat la regidoria d'Habitatge, Lucía Martín, després de la reunió entre Ajuntament, Generalitat i Plataforma d'Afectats per la Hipoteca. La PAH va forçar al juliol la creació d'un grup de treball entre administracions per oferir "allotjaments dignes" a les persones desnonades. l'Estat també havia de ser present a la trobada d'aquest dijous, però finalment no hi ha assistit cap representant de la delegació del govern espanyol a Catalunya.

El projecte APROP preveu la constucció d'edificis temporals a partir del reaprofitament de contenidors marítim. L'Ajuntament assegura que són de fàcil muntatge, desmuntatge i trasllat i, de fet, Martín ja va defensar el projecte al seu compte de Twitter.