El Consell de Ministres del govern espanyol aprovarà aquest dimarts, tal com estava previst, el nou pla aeroportuari espanyol per als pròxims cinc anys i ho farà sense l'ampliació de l'aeroport del Prat, segons han confirmat fonts de la Moncloa.
El Document d'Ordenació i Regulació Aeroportuària (Dora) marca les inversions que l'Estat preveu fer a la xarxa d'aeroports estatals per al proper quinquenni, i era en aquest document on es preveia incloure la inversió de 1.700 milions d'euros per ampliar el de Barcelona amb una tercera pista.
Una inversió polèmica pel fet que amenaçava l'espai natural de la Ricarda que va motivar un xoc entre l'executiu estatal i el català, amb acusacions mútues de deslleialtat. Finalment, però, la inversió no es farà. La polèmica es va començar a gestar a principis d'agost, quan malgrat l'oposició veïnal i dels ecologistes, la ministra de Transports espanyola, Raquel Sánchez, i el vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, anunciaven un pacte per incloure la inversió al nou Dora.
A principis de setembre, l'esborrany de l'ampliació proposat per l'executiu estatal, que apuntava a una afectació de la Ricarda, va provocar discrepàncies entre els dos equips de govern i, també, dins dels mateixos governs, fins al punt que l'espanyol decidia fer marxa enrere i deixar en suspens una ampliació que finalment no es produirà, almenys dins dels pròxims cinc anys.
El govern espanyol aprova aquest dimarts el nou pla aeroportuari sense l'ampliació del Prat
Societat
El Document d'Ordenació i Regulació Aeroportuària (Dora) tindrà una vigència de cinc anys
- L'Aeroport del Prat -
- Ajuntament de Barcelona
ARA A PORTADA
-
Societat Tres preguntes estancades a Ceuta, vint dies després de l'esclat de la crisi migratòria David Cobo
-
Societat Interior eleva fins als 2.168 els menors migrants a Ceuta després de la crisi migratòria ACN
-
Boscos Josep Antoni Mur, inspector en cap dels Agents Rurals: «Augmentar penes pels incendis intencionats no tindria cap efecte» Arnau Urgell i Vidal | Carlos Albaladejo
-
Publicat el
27 de setembre de 2021 a
les 18:50
Et pot interessar
-
Societat
Crit d'alerta d'una actriu catalana per retards del sistema de dependència: «És cosa de vida o mort»
-
Societat
El Consell General del Poder Judicial demana reforços a Ceuta per l’impacte «extraordinari» de la crisi migratòria
-
Societat
Fal·lera a edificis de Barcelona per prohibir-hi els pisos turístics: l'Ajuntament augmenta els ajuts previstos
-
Societat
Els treballadors en vaga a l'aeroport del Prat no afluixen: «No és un caprici»
-
Societat
Cambrils recorda les víctimes dels atemptats nou anys després
-
Societat
Mor Ernest Sena, exdirector de l’Institut Català de Finances
