El govern espanyol preveu enviar 180.000 tests de diagnòstic ràpid d'anticossos a Catalunya. El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha anunciat en roda de premsa que les comunitats autònomes rebran entre aquest diumenge i el dilluns 1.029.600 proves ràpides per detectar el coronavirus. Catalunya és la segona comunitat que més en rep, precedida només per Madrid, que tindrà 206.400 tests.
Segons Illa els tests s'hauran d'aplicar d'acord amb el protocol establert, que indica que s'han d'utilitzar "com a complement dels tests PCR". L'estratègia del ministeri de Sanitat és que principalment serveixin per a fer un cribratge ràpid en llocs amb una alta prevalença de covid-19, com és el cas d'hospitals i residències.
Ara per ara, Espanya està fent entre 15.000 i 20.000 tests PCR al dia, segons Illa, i s'està treballant per augmentar "de forma considerable" la xifra, "garantint una producció nacional tant de PCR com de tests ràpids".
[noticiadiari]2/199826[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198648[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
El govern espanyol envia 180.000 tests de diagnòstic ràpid de coronavirus a Catalunya
Moncloa preveu distribuir un milió de proves entre totes les comunitats durant el diumenge i el dilluns
- Reunió del comitè d'experts a la Moncloa amb Pedro Sánchez -
- La Moncloa
- Controls a Mataró per fer complir l’estat d’alarma -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el
05 d’abril de 2020 a
les 18:45
Et pot interessar
-
Societat
Els treballadors de Biblioteques portaran el conflicte laboral a Treball després d'una reunió sense acord
-
Societat
Els restauradors de Barcelona s'indignen amb Mercadona pels nous «mercaurants», un fenomen a l'alça
-
Societat
Enric Puig, una peça clau perquè el Papa parlés més català del previst a Barcelona
-
Societat
Els metges obren un nou front contra Illa i Sánchez al carrer
-
Societat
FGC habilita 280 punts lila a les estacions per combatre la violència de gènere
-
Societat
Castellfollit de la Roca, el poble que es va fent més petit
