PSOE i Podem han rebutjat aquest dimarts una proposició no de llei presentada pel PP que instava l'executiu espanyol a recórrer el decret del Govern per l'escola en català. La iniciativa popular instava el govern espanyol a recórrer el decret que fixa la "inaplicació" de percentatges en l'ús de les llengües en l'ensenyament.
[noticiadiari]2/235000[/noticiadiari]
"Una democràcia madura com la nostra no pot quedar-se impassible davant l'atropellament dels drets lingüístics dels alumnes", ha assenyalat la diputada del PP María Sandra Moneo. El PP volia demanar a l'executiu espanyol que recorrés i deixés suspès el decret del Govern. A més, el document registrat pels populars reclamava que les dues llengües cooficials siguin reconegudes pels poder públics competents com a vehiculars.
Els socialistes, però, han demanat al PP que deixi les proposicions no de llei "oportunistes". El diputat del socialista Marc Lamuà ha dit que els del PP "busquen la crispació i vots tacats d'odi que ja els van portar un cop al poder i que ara esperen recuperar amb una guerra de llengua".
El govern espanyol es nega a recórrer el decret del Govern per l'escola en català
El PP reclamava que català i castellà fossin reconegudes pels poder públics competents com a vehiculars
- «Que no ens retallin la llengua»: sindicats, estudiants i famílies en defensa del català a l'escola. -
- Josep Lluís Escudero
ARA A PORTADA
Publicat el 07 de juny de 2022 a les 19:55
Et pot interessar
-
Societat
Les dones dediquen una hora més al dia que els homes a la cura dels nens i la llar
-
Societat
Les 5 millors empreses de rènting a Barcelona
-
Societat
Guia de la loteria de Nadal 2025: hora i on veure en directe el sorteig de la Grossa
-
Societat
El temps d'aquest dijous 18 de desembre: calma després de la tempesta
-
Societat
«Serà una temporada de grip dura, però en cap cas justifica mesures extremes com les de la Covid»
-
Societat
Vespreig és la paraula de l’any 2025
