La ministra d'Ocupació, Fátima Báñez, ha explicat aquest dimarts que el govern espanyol posarà en marxa a partir de l'octubre un pla d'Ocupació i d'Impuls a l'Activació amb una especial atenció als aturats sense ingressos i de llarga durada. En aquest sentit, ha avançat que l'executiu treballa en l'elaboració d'un mapa de totes les prestacions per desocupació per conèixer els casos amb més necessitats. "Aleshores tindrem l'univers de persones que realment necessiten l'atenció de les administracions públiques", ha subratllat.
Els sindicats han xifrat en 500.000 les llars sense cap mena d'ingrés i amb el cap de família a l'atur i han reclamat un pla d'ajudes per valor de 2.500 milions d'euros per atendre aquestes famílies. Així ho han expressat els secretaris general del CCOO i d'UGT, Ignacio Fernández Toxo i Cándido Méndez, després de la reunió que han mantingut aquest dimarts amb el president CEOE i la CEPYME, Joan Rosell i Jesús Terciado, al Palau de la Moncloa.
Per als sindicats, aquesta mesura és "prioritària" i s'hauria d'implementar de manera "immediata" per tal de donar cobertura a les 500.000 famílies que, segons ells, no tenen cap mena d'ingrés i tenen el cap de família a l'atur. A partir d'aquí, el secretari general de CCOO, Ignacio Fernández Toxo, ha considerat que s'hauria de "discutir l'establiment d'una renda bàsica garantida que completi el conjunt de la protecció social".
Per al líder d'UGT, Cándido Méndez, es tracta d'una mesura "urgent" que requereix un correcte finançament, i ha afegit que tot passa per "disposar de prou recursos per abordar els objectius que es plantegen".
Durant la seva compareixença, la ministra d'Ocupació ha assegurat que el govern espanyol és "conscient" que hi ha famílies amb moltes necessitats i amb tots els seus membres a l'atur i ha expressat la disposició de l'executiu de Mariano Rajoy "d'acompanyar-les" fins que es reincorporin al mercat laboral. És per això que ha recordat que el govern espanyol porta ampliant mesures de protecció com el Pla Prepara des de 2011, que continuarà vigent fins que la taxa d'atur no baixi del 20 per cent, i ha expressat la seva disposició d'estudiar les necessitats més urgents per atendre-les a partir del mes d'octubre.
El president de la CEOE, Joan Rosell, no ha mostrat cap oposició a la mesura plantejada pels secretaris generals dels dos principals sindicats espanyols, Ignacio Fernández Toxo i Cándido Méndez. "No poso objeccions", ha assegurat el president de la patronal espanyola.
El govern espanyol espera a octubre per ajudar als més necessitats
Societat
Prepara un pla per a la tardor centrat en aturats sense ingressos i de llarga durada
ARA A PORTADA
-
Política L'última palanca de Conde-Pumpido per no ajornar més del compte l'amnistia Bernat Surroca Albet
-
-
Política Els nens del procés tornen als carrers: «És el nostre moment, s'ha acabat el pessimisme» Lluís Girona Boffi | Bernat Castanyer Colomer
-
Política Sánchez fa gestos a Illa amb el finançament i atia la confrontació amb PP i Vox Bernat Surroca Albet
-
Política Feijóo promet fronteres més dures i recuperar el «prestigi del passaport» per pescar vots a Catalunya Bernat Surroca Albet
Publicat el
29 de juliol de 2014 a
les 17:44
Et pot interessar
-
Societat
Diagnosticar abans i avançar en la recerca: els reptes de la nova era de l'Alzheimer
-
Societat
Barcelona aclareix la pugna per l'alcaldia: les claus de totes les candidatures a l'Ajuntament
-
Societat
Un intern de la presó de Quatre Camins se suïcida a la seva cel·la
-
Societat
Cremen les ofrenes florals de la Diada al monument de Rafael Casanova
-
Societat
Milers de persones es manifesten en contra de l'ampliació del Prat a Barcelona: «Ni ara ni mai»
-
Societat
Collboni anuncia a Nova York una prova per obrir comerços assequibles al barri de la Marina
