El govern espanyol renova el ducat que Franco va atorgar a Primo de Rivera

L'Associació per la Recuperació de la Memòria Històrica ha criticat el govern de Pedro Sánchez i es pregunta si la democràcia segueix reconeixent líders feixistes

Publicat el 15 de setembre de 2019 a les 19:34

El govern espanyol ha renovat el ducat que el dictador Francisco Franco va atorgar al fundador de la Falange Española, José Antonio Primo de Rivera, l'any 1948 i de manera pòstuma, segons recull El Español.

Aquesta informació s'ha fet pública a través del Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) i l'Associació per a la Recuperació de la Memòria Històrica (ARMH) se n'ha fet ressò a través del seu compte de Twitter oficial i ha criticat el govern de Pedro Sánchez per haver renovat el ducat.
 

L'entitat es pregunta a través de la seva piulada com pot ser que en plena democràcia se segueixi reconeixent els líders feixistes i ho ha qualificat d'un greuge a les víctimes. El Ministeri de Justícia del govern espanyol va explicar fa un mes que estudiava reformar la legislació vigent per retirar tots els títols nobiliaris atorgats durant el règim de Franco.