El govern espanyol treballa perquè Madrid sigui «un node estratègic» dels corredors Mediterrani i Atlàntic

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible destinarà uns 300 milions d'euros per connectar els dos projectes a través de l'estació de Madrid-Vicálvaro

  • L'estació de Vicálvaro, en imatge d'arxiu -
Publicat el 27 de desembre de 2023 a les 21:17
El govern espanyol assegura que treballa perquè l'estació de mercaderes de Madrid-Vicálvaro es converteixi en "un node estratègic" del corredor Mediterrani i del corredor Atlàntic. A través d'un comunicat del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, l'executiu espanyol assegura que han adjudicat un nou projecte a través d'Adif que servirà per "remodelar de manera integral" aquesta estació.

L'objectiu és clar, expliquen, que és "respondre a les tendències en la gestió de terminals de mercaderies", però també perquè sigui un punt clau en els dos corredors. En el projecte es destinaran un total de 300 milions d'euros.

Des del ministeri asseguren que Madrid-Vicálvaro "és un punt estratègic del mapa logístic d'Espanya que articula la xarxa de distribució de mercaderies" i, per tant, "serveix de connexió entre els corredors Mediterrani i Atlàntic". Conclouen que això li atorga "un gran potencial". Vicálvaro es troba a més de 300 quilòmetres de la gran ciutat mediterrània més pròxima, València; i a gairebé 600 quilòmetres de Santander, una de les grans ciutats espanyoles de la costa atlàntica.

Aquesta remodelació de la terminal forma part del pla de finançament dels fons NexGeneration de la Unió Europea, que tenia com a punt central la renovació de la xarxa ferroviària de mercaderies de l'estat espanyol. El ministeri assegura que també es milloraran les estacions de Fuente de Sant Luis de València; La Llagosta i Can Tunis, a Catalunya, la de Valladolid, la de Júndiz, Majarabique (a Sevilla) i la Plaza de Saragossa.

[plantillavirals]