El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies fa marxa enrere en les ajudes al sector cultural i atura la partida de 3,5 milions d'euros poques hores abans d'obrir la convocatòria, com estava publicitada al seu portal web. En principi, l'accés als recursos havia d'activar-se aquest dijous a les 9 del matí, però la conselleria ha decidit posar-hi fre perquè "vol repensar-se" el format, tal com ha avançat el portal 3/24 i ha confirmat després el departament en un comunicat.
Treball assegura que la decisió estava presa molt abans -la setmana passada, segons portaveus del departament-, però la mateixa conselleria havia publicitat la data d'aquest dijous com a dia d'activació de l'accés a les partides econòmiques. Aquest fet s'atribueix, segons els mateixos portaveus a un "error de coordinació".
La conselleria afirma que la modificació del format de les ajudes s'explica perquè la convocatòria "no sigui per concurrència no competitiva i amb adjudicació per ordre de presentació". El precedent de les ajudes als autònoms ha pesat, doncs, en la decisió de Treball. En aquell cas, els recursos es van esgotar en menys de 24 hores i el sistema informàtic es va penjar durant els dos dies de convocatòria.
Segons les explicacions de Treball, els ajuts anunciats "es mantindran", però es treballa per "sumar-hi més recursos i que arribi a més professionals del món de la cultura". La conselleria sosté que s'analitza quina és "la millor opció per fer arribar aquests ajuts a les persones que els sol·licitin". T
La conselleria que dirigeix Chakir El Homrani ja va gestionar les ajudes als autònoms. El resultat, amb múltiples crítiques dels usuaris i una disculpa pública del Govern, va fer que es repensessin les ajudes. Dies després, El Homrani va cessar la cúpula del departament, tant Josep Ginesta, secretari general, com Francesc Iglesias, secretari general d'Afers Socials i Famílies.
[plantillacoronavirus]
El Govern frena les ajudes al sector cultural poques hores abans d'obrir la convocatòria
Treball va prometre destinar-hi 3,5 milions d'euros, però revisa el format de l'oferta per evitar una altra crisi com la dels autònoms
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de novembre de 2020 a les 21:49
Actualitzat el 18 de novembre de 2020 a les 22:11
Et pot interessar
-
Societat
Mor un home per la caiguda d'una roca sobre casa seva a Menorca
-
Societat
El servei previst a cada línia de Rodalies aquest dimarts: talls i serveis alternatius
-
Societat
Fusibles, milions i responsabilitats
-
Societat
Pagar dos habitatges alhora o anar en cotxe amb desconeguts: les peripècies per esquivar Rodalies
-
Societat
Els catòlics catalanistes es mobilitzen davant la visita del Papa
-
Societat
Retencions quilomètriques a l'AP-7 per un camió bolcat al Papiol que ha tallat fins a sis carrils
