La Generalitat no tanca la porta a la celebració d'una consulta ciutadana a Barcelona sobre la candidatura per als Jocs Olímpics d'Hivern 2030 Barcelona-Pirineus. L'alcaldessa de la capital, Ada Colau, fa assegurar que exigiria la convocatòria de la consulta en una entrevista a NacióDigital i avui la portaveu del Govern, Patrícia Plaja, no ha tancat la porta a aquesta possibilitat.
Plaja ha assegurat que la candidatura està en "fase d'estudi" i ha insistit que els detalls s'hauran de definir en la taula de representació territorial que el Govern ha aprovat crear avui i de la qual per ara no forma part l'Ajuntament de Barcelona.
"Com a alcaldessa, dono per fet o en tot cas exigiré que, si es fa una consulta als Pirineus i es demana a Barcelona que acompanyi el projecte posant el nom de la ciutat, també es consultarà a la ciutadania de Barcelona", va dir Colau.
Colau també va assegurar que la setmana passada encara no havia cap proposta concreta sobre la candidatura dels Jocs Olímpics d'Hivern.
Avui Plaja ha assegurat que la candidatura es basa en criteris de "sostenibilitat ambiental, equilibri, cohesió territorial i participació ciutadana". "Maximitzarem el retorn econòmic i social més enllà dels dies que durin els Jocs", ha dit.
El Govern no descarta fer una consulta ciutadana a Barcelona pels Jocs Olímpics d'hivern
Colau va assegurar que exigiria a la Generalitat consultar els veïns de la capital
- Pere Aragonès, amb Jordi Puigneró, Laura Vilagrà i la resta de consellers arribant al consell executiu. -
- Paco J. Muñoz/Generalitat de Catalunya
ARA A PORTADA
Publicat el
03 d’agost de 2021 a
les 11:00
Et pot interessar
-
Societat
Enrenou amb una nova campanya de l'Ajuntament de Barcelona: plagi o coincidència?
-
Societat
La mediació del síndic dona aire al Txema: tres mesos de suspensió del desnonament al Bloc Sant Agustí
-
Societat
Nou senyal a les carreteres: què significa i quina multa comporta
-
Societat
El xoc pels incentius per escurçar baixes laborals es fa gran: «S'ha mentit la població i els grups parlamentaris»
-
Societat
Una persona ferida pel camió bolcat al Garraf que ha vessat líquid corrosiu
-
Societat
Els pobles abandonats dels Països Catalans: més de 1.500 nuclis despoblats o en risc
