L'explosió de contagis de Covid amb la variant òmicron ha dut el Govern a aprovar la pròrroga durant 14 dies més de les mesures per combatre la pandèmia que van entrar en vigor el 24 de desembre: el toc de queda d'una a sis de la matinada als municipis de més incidència, el tancament de l'oci nocturn i la reducció d'aforament dels locals de restauració i dels centres esportius.
La Comissió Delegada del Govern en matèria de Covid-19, a més, ha actualitzat la llista de municipis on s’aplicarà la restricció de la mobilitat nocturna. La nova llista inclou 124 municipis i s’hi han incorporat sis més: Castell-Platja d'Aro, Cunit, el Vendrell, Mont-roig del Camp, Salt i Torroella de Montgrí.
Les mesures, que fins ara estaven en vigor fins al 7 de gener, s’han prorrogat fins al dia 21 de gener. La pròrroga serà aprovada aquest dimarts pel Procicat, en una resolució que serà enviada al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), que el 23 de desembre ja va avalar aquestes mateixes mesures.
Entre la resta de mesures que es mantenen, destaca la prohibició de trobades de més de 10 persones i la capacitat màxima a l’interior de bars i restaurants del 50% (i del 100% a les terrasses), mentre que l’aforament a comerços i empreses de serveis serà del 70%, el mateix percentatge que en instal·lacions i equipaments esportius tancats.
Els locals d’oci nocturn romandran tancats, mentre que l’aforament de sales de concert, teatres, cinemes, auditoris i circs amb carpa serà del 70%, percentatge que també s’aplica a sales de vetlla, enterraments i altres cerimònies. El teletreball es manté com a prioritari en l’Administració de la Generalitat i es recomana fermament en l’àmbit laboral privat.
[plantillacoronavirus]
El Govern prorroga dues setmanes el toc de queda i el tancament de l'oci nocturn
S'incorporen sis municipis al confinament nocturn en una resolució que haurà d'avalar el TSJC
ARA A PORTADA
-
Nervis i incertesa en el primer dia de la nova selectivitat: «Ens hem hagut d'adaptar» Víctor Rodrigo
-
«Què és una perífrasi verbal?»: la pregunta més difícil de l'examen de castellà de la selectivitat Redacció
-
-
Ampliació del Prat: allargar la pista de mar, 3.200 milions d'euros i nova terminal satèl·lit Bernat Surroca Albet
-
Publicat el 03 de gener de 2022 a les 17:09
Et pot interessar
-
Societat Collboni substituirà el paviment malmès d'un eix verd de Colau un any i mig després de l'estrena
-
Societat La meitat dels catalanoparlants canvien al castellà quan perceben que l'interlocutor és estranger
-
Societat Què és la lluna de maduixa, el fenomen vist aquest dimarts?
-
Societat Un desdoblament històric i prop d'un any i mig de tall: així seran les obres de l'R3 de Rodalies
-
Societat Es restableix la circulació de cinc línies de Rodalies després d'hores suspesa per un atropellament
-
Societat El zombi de l’IESE