El Grup Especial d'Intervenció (GEI) dels Mossos d'Esquadra creix. I ho fa d'una manera més que notable. El Departament d'Interior va obrir el gener passat la convocatòria de 24 noves places del grup d'operacions especials de la policia catalana, l'encarregat de dur a terme les accions més perilloses i arriscades com rescat d'ostatges o les darreres detencions de terroristes. Fins ara, aquesta àrea no superava la quarantena d'efectius i, per tant, creix més d'un 50% en el nombre d'unitats.
Des de la policia catalana emmarquen aquest creixement del GEI en la combinació de tres factors, entre els quals hi ha l'elevat nivell d'alerta terrorista, situat en 4 sobre 5 des de l'atemptat contra el setmanari satíric Charlie Hebdo el gener de 2015. Darrerament, Interior també ha reforçat l'armament i defenses d'aquest grup i altres, com la Brigada Mòbil (Brimo) i l'Àrea de Recursos Operatius (Arro), que també estan implicats en el patrullatge antiterrorista.
Però el GEI també s'expandeix en consonància amb l'increment d'efectius de la policia catalana en totes les escales. Des del 2016, els Mossos han incrementat el nombre de comandaments amb 18 nous inspectors i 12 intendents. L'últim moviment important va arribar el 18 d'abril passat amb el nomenament de Josep Lluís Trapero com a nou major dels Mossos i la presa de possessió de vuit nous comissaris per reforçar l'estructura de direcció del cos policial català.
A més, el Govern ja ha fet oficial la convocatòria de 500 places per a una nova promoció de Mossos que començarà a donar agents en pràctiques el proper 2018. En aquest context s'afegeix, segons fonts policials, que el GEI tenia necessitats pròpies de personal, ja que no s'obria cap convocatòria per aquesta unitat des del 2014.
Horitzó de creixement fins a 18.300 mossos per al 2020
El conseller d'Interior, Jordi Jané, va anunciar la setmana passada en el Dia de les Esquadres que un dels seus objectius és fer créixer la policia catalana fins als 18.300 efectius de cara al 2020. Segons va detallar, la xifra ja es va fixar en la Junta de Seguretat de Catalunya del 2006 però encara no s'ha aconseguit arribar-hi a causa de la crisi econòmica i les limitacions pressupostàries.
El grup d'operacions especials dels Mossos multiplica efectius en plena alerta terrorista
La policia catalana convoca 24 places per a l'àrea encarregada de dur a terme les accions més perilloses | El seu creixement coincideix amb l'augment de comandaments del cos policial català i la convocatòria de 500 noves places
ARA A PORTADA
-
-
El Govern demana que el Papa inclogui el català en la benedicció de la torre de la Sagrada Família Lluís Girona Boffi
-
Pressió de Junts a Illa i de Junqueras a Omella per aconseguir més català del Papa Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Catalunya i Canàries pagaran 5 milions d'euros per la visita del Papa i Madrid només cedirà espais Redacció
-
Publicat el
27 d’abril de 2017 a
les 06:58
Actualitzat el
27 d’abril de 2017 a les
16:52
Et pot interessar
-
Societat
Mor Josep Maria Cadena, impulsor de l'«Avui», als 90 anys
-
Societat
Els canvis de la DGT en la renovació del permís de conduir que afecten els majors de 65 anys
-
Societat
Els metges estenen la campanya per deixar de fer hores extra als CAP i endureixen la pressió al Govern
-
Societat
Les famílies afectades pels retards amb un nou institut de Barcelona ocupen el carrer
-
Societat
La defensa de Jonathan Andic denunciarà davant un jurat popular la vulneració de la seva presumpció d'innocència
-
Societat
Codi lliure i verificació constant: així s'ha gestat la consulta per avalar (o no) l'acord amb Educació
