El jurat popular declara culpable per unanimitat l’acusat del crim de Montblanc

El tribunal no considera “creïble” la versió de Jaume Solsona | La Fiscalia i la defensa demanen 15 anys de presó i la defensa cinc anys

Publicat el 15 de març de 2017 a les 19:55
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZVyzcO6cdPk[/youtube]
Jaume Solsona, únic acusat per la mort de la montblanquina Sara Lozano, ha estat declarat culpable per unanimitat pels membres del jurat popular. Segons les explicacions dels 9 membres que han dictat el veredicte, consideren que l'acusat no va deixar a la víctima a l'Espluga de Francolí i que va ser l'autor de la seva mort asfixiant-la i cremant-la quan encara estava viva, en un camp d'ametllers, ubicat entre aquesta localitat de la Conca de Barberà i Montblanc. 

La defensa i la Fiscalia demanen 15 anys de presó i la defensa 5. En primera instància, es demanaven 20 anys de presó per assassinat però després del veredicte del jurat s'ha demanat una rebaixa de la condemna per considerar-lo homicidi. També demanen una quantitat de més de 300.000 euros en concepte de responsabilitat civil. El judici queda vist per sentència. 

El jurat no ha considerat creïble la versió de l'acusat sobre el crim es va produir la nit del 24 al 25 d'octubre del 2014. A propòsit d'això, han destacat que la no es pot provar que l'acusat no sabia el que es feia i que trastorn que pateix (TDAH) tampoc va ser la causa que va empènyer-lo a actuar violentament contra la noia. En aquest sentit, també han descartat que l'alcohol fos el culpable de la seva acció.

Per altra banda, han destacat que "va cremar a la víctima" amb el mateix material incauta pels Mossos d'Esquadra en domicili de l'acusat, a l'hort i al magatzem. A més a més, el jurat ha tingut en compte que el lloc on es va produir el crim estava lloc apartat, de difícil accés i poc probable que hagués vingut algú més en aquella zona, a aquella hora.

També consideren que l'acusat va aprofitar per atacar la víctima que "va veure disminuïdes les seves possibilitats de defensa", a causa de l'alcohol consumit i també per la complexitat de Solsona. En les circumstàncies que es van presentar, "no va tenir possibilitats de defensar-se", ha decidit el jurat.

A la sortida dels jutjats, l'acusat -que sempre ha defensat la seva innocència- no ha volgut fer declaracions.