El cuerpo en llamas, la nova sèrie de ficció de Netflix que explica, a la seva manera, el crim de la Guàrdia Urbana, es manté com la producció de la qual tothom en parla, tothom la reprodueix a la plataforma o tothom en vol saber més. Després que Rosa Peral, una de les dues persones condemnades per l'assassinat de Pedro Rodríguez, intentés evitar que la sèrie sortís a la llum a través dels tribunals, ara es viurà un nou episodi judicial al voltant del cas, perquè l'Audiència de Barcelona embargarà els possibles pagaments de la plataforma als dos protagonistes i els destinarà a la família de la víctima.
[noticia]262120[/noticia]
Segons ha avançat Catalunya Ràdio, l'advocat de la víctima del crim ha denunciat Peral i Albert López, el segon condemnat, pels beneficis que tots dos puguin rebre de la sèrie que protagonitzen Úrsula Corberó i Quim Gutiérrez. També implica el documental de Netflix, Les cintes de Rosa Peral, que forma part d'una gran col·lecció de la plataforma. Recorda que Peral i López van ser condemnats a 25 i 20 anys de presó, però també a pagar una indemnització de 885.000 euros a la família de Rodríguez. Mentre López té el seu pis embargat, el lletrat ressalta que Peral no ha pagat "ni un cèntim".
El mateix advocat recorda que Peral va canviar el nom del 50% de la propietat que tenia de la casa de Vilanova i la Geltrú on es va cometre el crim, la qual va passar a mans del seu pare. D’aquesta manera, ella es va declarar insolvent a l’hora de pagar la seva part de la indemnització. La família de Rodríguez va denunciar Peral per alçament de béns amb una querella que està pendent de ser admesa a tràmit.
La mateixa Peral, però, no volia que la sèrie sortís a la llum. Segons va confirmar el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), el jutjat de primera instància 54 de Barcelona va rebre la petició de mesures cautelars per part de Peral per aturar l'emissió de la sèrie, en el marc d'una demanda pel dret a l'honor. L'exagent de la Guàrdia Urbana, que compleix condemna de 25 anys de presó, assegurava que aquesta producció podria atemptar contra la seva honorabilitat, la pròpia imatge i la intimitat personal.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_gt2KrKv46k[/youtube]
Netflix, però, no es va quedar de braços plegats davant l'intent de Peral de frenar una de les sèries més esperades a la plataforma. La companyia va avisar a principis de setembre que si el jutge paralitza l'estrena de la sèrie posarà una demanda per danys i perjudicis contra la protagonista del crim de la Guàrdia Urbana. A través d'un burofax, Netflix ha dit a l'exagent que el seu és un cas mediàtic i que la sèrie s'empara en la llibertat artística i de creació, i assegura que no hi ha cap motiu per "segrestar-la".
[plantillavirals]
El jutge embarga els pagaments de Netflix a Rosa Peral i Albert López per indemnitzar la família de la víctima
El tribunal ordena a les productores de la sèrie i el documental que comuniquin tots els pagaments, passats i futurs, per reparar el crim de la Guàrdia Urbana
ARA A PORTADA
-
Trump alimenta el final de la guerra amb l’Iran malgrat els bombardejos reiterats d’Israel Marc Orts i Cussó
-
-
Alliberar 400 milions de barrils de petroli, la mesura per intentar evitar una nova crisi global Redacció
-
El govern espanyol usarà 12 dies de reserves de petroli per rebaixar els preus dels carburants Redacció
-
Publicat el
13 de setembre de 2023 a
les 18:20
Et pot interessar
-
Societat
Guerra a les xarxes
-
Societat
Una excavació al Born deixa al descobert restes d’habitatges i bales de canó del 1714
-
Societat
El forat negre de les urbanitzacions: els alcaldes exigeixen una «resposta valenta»
-
Societat
«Marc, Brigitte, us escric com a germana vostra»: carta oberta d'una víctima de catalanofòbia
-
Societat
La meitat de les dones que treballen a jornada parcial ho fan de manera involuntària
-
Societat
Tres de cada deu joves de Barcelona no parlen mai en català i l'ús de la llengua es desploma des del 2015
