Un nou estudi del Centre Mèdic de la Universitat d'Hanyang, Corea del Sud, amb una mostra de més de 50.000 adolescents, ha demostrat que aquells que fan servir un telèfon intel·ligent durant més de quatre hores al dia presenten taxes més altes de salut mental adversa i ús de substàncies. La conclusió va en la línia d'altres anteriors que defensen que l'abús del mòbil pot estar associat amb un increment del risc de patir trastorns psiquiàtrics, problemes de son, problemes relacionats amb els ulls i trastorns musculoesquelètics.
Per aprofundir la comprensió de la relació entre l'ús de telèfons intel·ligents per part dels adolescents i la salut, Jin-Hwa Moon, Jong Ho Cha i els seus col·legues van analitzar dades de més de 50.000 adolescents participants en l'enquesta en curs basada a la web sobre comportaments de risc dels joves de Corea recopilada el 2017 i 2020. A més, l'anàlisi estadística va tenir en compte altres factors que podrien estar relacionats amb els resultats de salut, com l'edat, el sexe i el nivell socioeconòmic.
Els investigadors van trobar que el 2020, el percentatge d'adolescents que van fer servir un telèfon intel·ligent més de dues hores al dia va ser del 85,7%, enfront del 64,3% el 2017. Els adolescents que van utilitzar un telèfon intel·ligent durant més de quatre hores per dia van tenir taxes més altes d'estrès, pensaments suïcides i ús de substàncies que aquells amb un consum inferior. No obstant això, els adolescents que usaven un telèfon intel·ligent entre una i dues hores al dia presentaven menys problemes que els adolescents que, directament, no en tenien.
[noticiadiari]2/265379[/noticiadiari]
Els autors de l'estudi, publicat a la revista d'accés obert Plos One, assenyalen que la investigació no confirma una relació causal entre l'ús de telèfons intel·ligents i els resultats adversos per a la salut. Tot i això, les troballes podrien ajudar a informar les pautes d'ús per als adolescents, especialment si l'ús diari continua augmentant.
[plantillavirals]
El límit d'hores d'ús del mòbil en adolescents sense perjudicis per a la salut, segons un macroestudi
Una investigació amb més de 50.000 joves demostra que superar el llindar d'exposició a les pantalles està relacionat amb una salut mental adversa i l'ús de substàncies
- Una jove consulta Youtube al seu mòbil | Hugo Fernández -
- | Hugo Fernández
ARA A PORTADA
Publicat el
28 de desembre de 2023 a
les 10:46
Et pot interessar
-
Societat
Top Manta presenta la segona cursa antiracista a Barcelona pel 13 de juny i estén les marxes a una desena de municipis
-
Societat
Com és el micromecenatge contra l'ampliació del Macba, la nova acció engegada per veïns del Raval?
-
Societat Retrocés del preservatiu i manca d'educació sexual: la meitat dels adolescents atesos a Vall d’Hebron el 2025 tenien una ITS
-
Societat
El Sindicat de Llogateres fa una crida a la vaga general per la caiguda de la pròrroga dels lloguers
-
Societat
Arriba el dia mirall de l'eclipsi de sol: per què és important el 29 d'abril?
-
Societat
L'autòpsia d'Isak Andic no troba lesions compatibles amb un intent de frenar una caiguda accidental
