El magnat nord-americà John McAfee, creador del famós antivirus, ha estat trobat mort a la cel·la que ocupava al mòdul 1 del Centre Penitenciari de Brians 2. El magnat va ser detingut a l'octubre a l'aeroport del Prat per un delicte d'estafa pel qual estava en crida i cerca als Estats Units. Tenia 75 anys.
McAfee havia de ser extradit als EUA, després que aquest mateix matí el Tribunal Suprem aprovés l'extradició. S'enfrontava a una pena màxima de cinc anys de presó per cada càrrec d'evasió d'impostos i d'un any per cada càrrec perquè no va declarar impostos.
Els professionals de vigilància i els serveis mèdics de la presó han practicat maniobres de reanimació, però finalment els metges han certificat la mort. La comitiva judicial s'ha desplaçat al centre penitenciari i investiga les causes del decés. Tot apunta que podria tractar-se d'una mort per suïcidi, informa el Departament.
A principis d'octubre de l'any passat, l'Audiència Nacional ordenava l'empresonament del creador del famós antivirus després de ser arrestat a l'aeroport del Prat quan pretenia agafar un avió. Ell i dues persones més es dirigien cap a Istanbul. Al control de sortides internacionals, McAfee, que portava passaport britànic, va ser interceptat per una ordre de detenció i extradició de la Interpol emesa pels Estats Units per delicte fiscal.
[noticia]221683[/noticia]
[noticia]221670[/noticia]
[noticia]221666[/noticia]
El magnat John McAfee se suïcida a Brians 2 abans de ser extradit
El creador del famós antivirus havia sabut aquest dimecres que el Suprem autoritzava lliurar-lo als Estats Units

- John McAfee, en una imatge d'arxiu.

- John McAfee, en una imatge d'arxiu.
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de juny de 2021 a les 19:01
Et pot interessar
-
Societat El Meteocat posa data al canvi de temps: així es notarà
-
Societat El temps d'aquest dilluns 21 de juliol: avís per calor nocturna a vuit comarques
-
Societat Abracadabra! La botiga de màgia més antiga del món és a Barcelona
-
Societat Una IA per jutjar multireincidents: la petició de la Fiscalia de Barcelona
-
Societat Mor Joan Callau, exalcalde de Sant Adrià de Besòs
-
Societat Javier Tebas felicita el seu fill per estrenar-se en «l'art més bonic del món: la tauromàquia»