El metro ja arriba a tots els barris de Barcelona. Les noves estacions de metro de Foc i Foneria de L10 Sud ja estan en marxa des d'aquest dissabte, fet que representa que el suburbà ha arribat finalment a la Zona Franca després de dècades de retards. Un aspecte que no ha passat per alt per l'alcaldessa de la Barcelona, Ada Colau, que ha demanat als veïns i veïnes "disculpes" per l'espera i per els "sacrificis" que durant aquest temps han hagut de fer per permetre que les infraestructures de la ciutat avancessin, com és el cas dels accessos al port.
"Era una qüestió de justícia", ha assenyalat en el torn de parlaments Colau, en un acte en què també ha assistit el president de la Generalitat, Quim Torra, el vicepresident i conseller d'Economia, Pere Aragonès, o el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, qui ha destacat que L10 Sud "té una vocació metropolitana incontestable".
Torra ha aprofitat la seva intervenció per criticar la manca de finançament de l'Estat en infraestructures a Catalunya. Ha assegurat que els ciutadans "no necessiten" que el govern espanyol enviï "tants policies antidisturbis, sinó que necessita més quilòmetres en infraestructures, transports i mobilitat". Torra ha criticat així la decisió del Ministeri de l'Interior d'enviar mig miler d'agents de la policia espanyola a Catalunya amb motiu de la Diada i el primer aniversari del referèndum.
Torra també ha carregat contra el govern espanyol fent èmfasi en què des de 1978 "no ha posat cap quilòmetre nou a la xarxa de Rodalies" i ha criticat la seva "deixadesa i desídia absoluta".
La nova línia 10 (L10) Sud del Metro de Barcelona que inclou dues noves estacions -Foneria i Foc- entrarà en funcionament aquesta tarda. L'acte d'inauguració ha servit per homenatjar el vicepresident Oriol Junqueras i el conseller Josep Rull, així com per agrair la "paciència" dels veïns en la que ha estat una infraestructura llargament reivindicada. En aquest sentit, Colau ha insistit de nou en reclamar la llibertat dels presos polítics.
Hi haurà ampliació.
El metro arriba finalment al barri de la Marina de Barcelona
Societat
Quim Torra critica la manca de finançament de l'Estat i Ada Colau agraeix la paciència als veïns i reclama la llibertat dels presos polítics
ARA A PORTADA
-
-
Política El govern espanyol és optimista amb el català a Europa i espera que sigui oficial aquesta legislatura Marc Orts i Cussó
-
Terra Ho demostra el Meteocat: l'escalfament als Pirineus es dispara entre 1.500 i 2.200 metres Arnau Urgell i Vidal
-
Internacional «Les grans coalicions alemanyes han deixat tot l'espai de l'oposició a l'extrema dreta» Pep Martí i Vallverdú
-
Publicat el
08 de setembre de 2018 a
les 13:50
Actualitzat el
08 de setembre de 2018 a les
15:57
Et pot interessar
-
Societat
Plataforma per la Llengua demana als sindicats incloure el català a les negociacions amb Educació
-
Societat
Associacions de famílies mouen fitxa per mantenir les colònies malgrat la protesta
-
Societat
S'inaugura a Barcelona l'exposició «Codi Gaudí» que permet entrar als edificis inèdits de l'arquitecte
-
Societat
L'autobús exprés X1 de Barcelona estira el recorregut fins a la Zona Universitària
-
Societat
El psiquiatre de Jonathan i Isak Andic afirma que anaven a la consulta «en estats diferents»
-
Societat
Mor l'Olga, una veïna de l'Hospitalet que va avisar que se suïcidaria abans que la desnonessin
