Nova mort catalana a Ucraïna. Es tracta d'en Pau, de 26 anys, que s'havia sumat a la Legió Estrangera que combat al costat de l'exèrcit d'Ucraïna contra les forces d'invasió de Rússia. Així ho ha confirmat el Ministeri d'Assumptes Exteriors espanyol a l'ACN, després que ho hagi avançat l'ABC.
El Pau formava part d'un grup de dotze persones de l'Estat que el maig del 2022 van decidir marxar a Ucraïna per participar activament en el conflicte bèl·lic. L'ABC explica que el jove va morir fa uns dies en el camp de batalla i que la família va ser avisada immediatament. Des d'aleshores, Exteriors està en contacte amb els familiars per donar-los suport en els assumptes administratius a través de l'ambaixada espanyola a Kíiv.
El traspàs d'en Pau se suma al de la cooperant catalana Emma Igual, que la Cort Penal Internacional (CPI) investigarà com a crim de guerra. El fiscal del tribunal amb seu a La Haia, Karim Khan, va confirmar al ministre José Manuel Albares que s’encarregarà de les investigacions del cas.
El Ministeri d'Exteriors confirma la mort d'un jove català en combat a Ucraïna
Societat
El Pau, de 26 anys, va perdre la vida quan combatia amb la Legió Estrangera al costat de l'exèrcit ucraïnès
ARA A PORTADA
Publicat el
11 de desembre de 2023 a
les 20:18
Actualitzat el
15 de gener de 2024 a les
18:24
Et pot interessar
-
Societat
Barcelona homenatja Gustau Muñoz amb una placa de memòria al carrer Ferran
-
Societat Investiguen una explosió en un caixer automàtic del barri de Sants de Barcelona
-
Societat
Què sabem i què no de l'incendi en una fàbrica de Mataró
-
Societat
Collboni pacta amb CCOO i UGT 1.500 pisos públics nous en 10 anys: on i com han d'aparèixer aquests habitatges?
-
Societat
Estabilitzat l'incendi en una fàbrica de Mataró que ha obligat a evacuar més de 200 treballadors
-
Societat
Educació enforteix la xarxa d'FP: rècord de matriculacions per segon any consecutiu
