El Consorci d'Educació de Barcelona atorgarà 12.077 ajuts extraordinaris de beca menjador durant el curs 2015-2016, que suposa gairebé el triple més que la temporada passada, quan aquest tipus d'ajuts de 6 euros al dia el van rebre 4.100 alumnes. Així, el total d'ajuts de menjador sumen 22.464, un 14% més que al curs anterior.
Aquest increment ha estat possible gràcies a l'aportació extraordinària de 8.505.000 euros de l'Ajuntament de Barcelona, que ha permès modificar els criteris de la convocatòria d'enguany per millorar l'accés a aquest tipus d'ajuts, segons remarca el Consorci. Aquesta institució també ha explicat que l'ajut extraordinari permetrà cobrir la "pràctica totalitat" del cost del menjador a les famílies més desafavorides. La despesa final d’aquesta convocatòria s’ha incrementat gairebé en 5 milions d’euros respecte del curs passat.
Per districtes, Nou Barris i Sant Martí, amb 4.301 i 3.526, són els que més ajudes concedides han tingut, mentre que Sarrià-Sant Gervasi i les Corts, amb 856 i 737, els que menys. El 36% de les ajudes atorgades han estat per a famílies que declaraven una situació de necessitat social greu, i s'ha incrementat un 20,63% les concedides globalment a l'alumnat amb necessitats socials.
Coordinació amb els serveis socials
Amb la voluntat de garantir una resposta adequada a les situacions en què es detecti una alimentació deficient o inadequada de l’alumnat, l’Institut Municipal de Serveis Socials i el Consorci d’Educació de Barcelona mantenen el Protocol de coordinació amb serveis socials posat en marxa el curs 2012-2013.
Segons aquest protocol, l’Institut Municipal de Serveis Socials assumeix el compromís de garantir que tots els alumnes que presentin alguna dificultat tindran coberta la necessitat bàsica d’alimentació. Aquest protocol determina el procediment que han de seguir els centres que detectin alumnes en situació d’alimentació deficient o inadequada, per tal de garantir una comunicació tan àgil com sigui possible amb els professionals dels serveis socials, a fi que aquests puguin valorar si cal activar algun tipus d’ajut de suport a la família.
El nombre d'ajuts extraordinaris de beques menjador es triplica a Barcelona
Un total de 12.077 alumnes barcelonins rebran aquesta ajuda de 6 euros al dia el curs 2015-2016
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de desembre de 2015 a les 19:13
Et pot interessar
-
Societat
Julio Iglesias obligava les treballadores a fer-se proves d'ITS i ecografies per descartar embarassos
-
Societat
Detenen un home a França per intentar matar el fill de la parella a Barcelona
-
Societat
El doble de recaptació i 50 milions per a habitatge: així canvia la taxa turística
-
Societat
Moren dos pacients oncològics de l'Hospital de Burgos per rebre sis vegades més tractament del prescrit
-
Societat De Serrat a l'Himne del Real Madrid: les cent cançons més sol·licitades als funerals de Catalunya
-
Societat
Restablerta la circulació de trens a Pineda de Mar després de l'atropellament d'una persona
