El papa Francesc no es mossega la llengua a l'hora de dir la seva sobre la guerra de Gaza. El màxim líder de l'Església catòlica ha condemnat aquest diumenge els bombardejos d'Israel sobre l'enclavament palestí, especialment l'atac que va rebre l'Església de la Sagrada Família a la Ciutat de Gaza. Dues dones van resultar assassinades per franctiradors de les forces armades israelianes.
"Continuo rebent notícies molt greus i doloroses de Gaza. Els civils són objectes de bombardejos i trets. I això va passar, fins i tot, dins d'un complex parroquial on no hi ha terroristes sinó famílies, nens, persones malaltes i amb discapacitats", ha assenyalat Pontífex, després del prec de l'Àngelus a la Plaça de Sant Pere, el dia en el qual celebra el seu 87è aniversari.
El Papa ha fet referència a l'assassinat de les dues dones de manera clara i sense pal·liatius: "Ha estat malmesa la casa de les monges de Mare Teresa, han atacat el seu generador. Hi ha qui diu que són terroristes. És la guerra i el terrorisme", ha criticat, fent referència a les santes escriptures per demanar la pau a Gaza.
El Pontífex també ha recordat els migrants que travessen la selva del Darién entre Colòmbia i Panamà. "La majoria de les famílies amb nens s'aventuren en recorreguts perillosos, enganyats per qui falsament els prometen un camí breu i segur. No pocs perden la vida en aquesta jungla", ha recordat. Així mateix, ha demanat als fidels no oblidar les persones que viuen en zones de conflicte, com ara Ucraïna, Palestina o Israel.
[plantillagaza]
El papa Francesc condemna els bombardejos d'Israel sobre Gaza: «No són terroristes, són civils»
El Pontífex denuncia l'atac contra l'Església de la Sagrada Família a l'enclavament palestí, on van morir assassinades dues dones
ARA A PORTADA
-
Illa anuncia una mobilització massiva de sòl per fer més de 200.000 pisos O. March / B. Surroca / Ll. Girona
-
El debat de política general al Parlament, en directe: què proposa Illa? Oriol March | Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
S'acosta l'hora clau per a Carles Puigdemont: recurs d'empara admès al TC, ordre de detenció activa Oriol March
-
-
Illa tira enrere la decisió d'Aragonès: els advocats dels Mossos tornen a Interior Bernat Surroca Albet
Publicat el 17 de desembre de 2023 a les 15:27
Actualitzat el 17 de desembre de 2023 a les 15:36
Et pot interessar
-
Societat La patronal de la restauració carrega contra Sanitat pel veto del tabac a les terrasses
-
Societat Més d’un 30% dels joves catalans ha pensat en el suïcidi i un 11% ho ha intentat
-
Societat Els alumnes de Catalunya tenen millors resultats en expressió oral en castellà que en català
-
Societat Així s'ha vist la primera superlluna de l'any des de Catalunya
-
Societat Un cambrer sobre atendre en català: «Em sembla molt antic que t'imposin una llengua»
-
Societat Mestres i professors tornen al carrer: manifestació per reduir la càrrega laboral a l'escola