El programa EMbleMatiC, de Muntanyes Emblemàtiques del Mediterrani, ja ha començat a desenvolupar-se, amb una primera trobada a Marsella (França), on s’han plantejat propostes concretes de les muntanyes que participen en el projecte, com ara el Pedraforca, per intentar trobar solucions a la gestió i promoció d’aquestes.
En aquest marc ha participat l'Agència de Desenvolupament del Berguedà, que han plantejat el cas concret del Pedraforca, per tal de facilitar l'intercanvi d'experiències entre els diferens socis. El Pedraforca és l'única muntanya de Catalunya que participa en aquest projecte de vuit muntanyes, un programa impulsat amb ajut europeu, que permetrà que es puguin realitzar accions a la muntanya per valor de 320.000 euros durant els propers tres anys.
Per això, l'ADBerguedà ha organitzat, també, una primera trobada el proper dilluns a Saldes amb els agents locals, on s’estudiaran les accions concretes a fer, i on es convida empreses, entitats públiques o particulars que tinguin interès en implicar-se en l’execució del projecte. Amb aquestes actuacions es pretén desenvolupar una nova oferta turística diferent, allunyada de la creació de productes turístics genèrics, i que pivoti sobre una nova forma d’entendre el turisme més sostenible i responsable. D’aquesta manera, ha indicat l’ADBerguedà, es contribuirà a l’equilibri territorial.
En total, la subvenció del programa Interreg Med ascendeix a 1,9 milions d'euros, que s'ha de repartir entre totes muntanyes mediterrànies. De Catalunya, el Pedraforca és l'única escollida, tot i que també en formarà part la Serra de Tramuntana de Mallorca. Més enllà d'aquí, la llista es completarà amb el Canigó, la Sainte-Victoire (França), l'Etna i el Gran Sasso (Itàlia), el mont Olimp i el mont Ida (Grècia), a part del Cikà d'Albània.
Totes aquestes muntanyes rebran la mateixa ajuda, teixint vincles de treball conjunt i coordinat per preservar la seva essència, i gestionar la gran quantitat de turisme que hi sovinteja.
El Pedraforca estudia com captar turisme sostenible i responsable
Societat
L'ADBerguedà i els agents locals es reuniran el proper dilluns a Saldes per analitzar les propostes
- El Pedraforca, muntanya emblemàtica del Mediterrani | ADBerguedà -
- | ADBerguedà
ARA A PORTADA
-
-
Política Colau formalitza l'oferiment a Rufián per «sumar el seu lideratge» al Front Ampli Pau Espí Solé
-
Política Qui és Jordi Albert, el pla B d'ERC per al 29-N si Rufián consuma el trencament Lluís Girona Boffi
-
Política El PSOE estudia presentar-se conjuntament amb les esquerres per disputar el Senat al PP Bernat Surroca Albet
-
Política Junts avança en la reconstrucció de l'espai convergent: acord amb el partit de Marta Pascal Oriol March
Publicat el
17 de març de 2017 a
les 14:06
Actualitzat el
17 de març de 2017 a les
15:10
Et pot interessar
-
Societat
Els sindicats de l'habitatge mobilitzen Barcelona per preparar la vaga general de l'11-N
-
Societat Desmedicalitzar la salut mental: les assignatures pendents per trencar l'estigma
-
Societat
Trenta quilòmetres de cues a l'AP-7 durant l'operació sortida pel pont del 12 d'octubre
-
Societat
Mor Josep Pinyol i Balasch, exsecretari nacional de l’ANC
-
Societat
CaixaBank alerta d'una nova estafa que suplanta el banc per robar-te els diners
-
Societat
Minut de silenci a la plaça Sant Jaume per la mort de Maricarmen i el dret a un habitatge digne
