Els termòmetres arribaran al seu punt més alt durant aquest dissabte, tercer dia de la primera onada de calor de l'estiu. I és que el dia ha començat més càlid que l'anterior, amb una matinada molt càlida i xafogosa i mínimes a primera hora que no han baixat dels 20 graus, més enllà del Pirineu.
Les temperatures avui es poden enfilar fins als 43 o 44 graus a la Catalunya Central o el pla de Lleida i els termòmetres poden marcar dos o tres graus més que ahir a les comarques de l'Ebre i Lleida. En aquest marc, el Servei Meteorològic de Catalunya ha decretat el grau màxim de perill, el 6, per l'onada de calor.
A partir de mitja tarda, arribarà una massa de nuvolositat inestable que podrà deixar ruixats a la meitat oest del país, amb la possibilitat de ratxes de vent fortes. La previsió és que diumenge comenci a marxar la massa d'aire càlid causant de l'episodi de calor. Els models a mitjà termini indiquen que a partir de dilluns 16 la calor es normalitzarà progressivament.
L’onada de calor, amb temperatures molt altes i uns valors d’humitat relativa molt baixos, generen un episodi de perill d’incendi forestal molt alt o extrem, especialment a la Catalunya Central i les comarques de Barcelona. Protecció Civil ha activat el pla d'emergències per incendis forestals com a mesura de previsió davant els focs que ja s'estan produint mentre que el Govern ha fet una crida a la responsabilitat davant el pitjor escenari de risc d'incendi en 18 anys.
El pic de l'onada de calor arriba aquest dissabte
Societat
A partir de mitja tarda es podran veure ruixats amb ratxes de vent fortes a la meitat oest del país
ARA A PORTADA
-
Política L'independentisme celebra l'amnistia i Illa avisa que amb PP i Vox no seria una realitat Bernat Surroca Albet
-
Política On eren, on són i on seran els quatre líders del procés amnistiats definitivament? Oriol March
-
-
-
Política Romeva celebra l'amnistia: «No demanem compensacions, sinó memòria i democràcia» Marc Orts i Cussó
Publicat el
14 d’agost de 2021 a
les 11:41
Actualitzat el
14 d’agost de 2021 a les
16:35
Et pot interessar
-
Societat
Un pla tècnic de l’Ajuntament planteja enderrocar 1.800 pisos al Besòs com un dels escenaris possibles
-
Societat
Canvi d'horari d'hivern: cal avançar o endarrerir el rellotge?
-
Societat
Barcelona calcula en 26 milions el cost de les incidències pels aiguats
-
Societat
CCOO denuncia Uber Eats per mantenir els repartidors durant el temporal
-
Societat Educació repensa el paper de les pantalles a infantil malgrat la pressió de les famílies
-
Societat
Desnonen una dona que fa tres anys que té aprovat un pis social i encara està en llista d'espera
