Els termòmetres arribaran al seu punt més alt durant aquest dissabte, tercer dia de la primera onada de calor de l'estiu. I és que el dia ha començat més càlid que l'anterior, amb una matinada molt càlida i xafogosa i mínimes a primera hora que no han baixat dels 20 graus, més enllà del Pirineu.
Les temperatures avui es poden enfilar fins als 43 o 44 graus a la Catalunya Central o el pla de Lleida i els termòmetres poden marcar dos o tres graus més que ahir a les comarques de l'Ebre i Lleida. En aquest marc, el Servei Meteorològic de Catalunya ha decretat el grau màxim de perill, el 6, per l'onada de calor.
A partir de mitja tarda, arribarà una massa de nuvolositat inestable que podrà deixar ruixats a la meitat oest del país, amb la possibilitat de ratxes de vent fortes. La previsió és que diumenge comenci a marxar la massa d'aire càlid causant de l'episodi de calor. Els models a mitjà termini indiquen que a partir de dilluns 16 la calor es normalitzarà progressivament.
L’onada de calor, amb temperatures molt altes i uns valors d’humitat relativa molt baixos, generen un episodi de perill d’incendi forestal molt alt o extrem, especialment a la Catalunya Central i les comarques de Barcelona. Protecció Civil ha activat el pla d'emergències per incendis forestals com a mesura de previsió davant els focs que ja s'estan produint mentre que el Govern ha fet una crida a la responsabilitat davant el pitjor escenari de risc d'incendi en 18 anys.
El pic de l'onada de calor arriba aquest dissabte
A partir de mitja tarda es podran veure ruixats amb ratxes de vent fortes a la meitat oest del país
ARA A PORTADA
-
Europa celebra salvar els mobles contra els ultres: lliçons de Portugal, Romania i Polònia Pep Martí i Vallverdú
-
-
Trias demana esclarir totes les responsabilitats: «No pretenc que ningú vagi a la presó» Sara Escalera
-
-
El Govern activa el pla de barris: 1.000 milions d'euros en cinc anys per a les zones més vulnerables Bernat Surroca Albet
Publicat el 14 d’agost de 2021 a les 11:41
Actualitzat el 14 d’agost de 2021 a les 16:35
Et pot interessar
-
Societat Desallotgen activistes que exigien desbloquejar comptadors socials a una oficina d'Endesa
-
Societat L'Ajuntament reivindica la reducció del turisme al Park Güell malgrat les queixes veïnals
-
Societat El temps d'aquest dimarts 20 de maig: nuvolades i algun ruixat
-
Societat Els escollits dels pressupostos participatius de Barcelona: 76 iniciatives veïnals guanyadores
-
Societat El Govern es compromet a reforçar la prevenció davant del cas de prostitució que afectava una menor tutelada
-
Societat Tanca una escola de música guardonada amb la Creu de Sant Jordi després de més de 100 anys