El PP de Madrid ha anunciat aquest diumenge que recorrerà al Tribunal Constitucional la decisió del jutjat contenciós administratiu número 5 de Madrid d'excloure l'actor valencià Toni Cantó i l'exalcalde de Toledo Agustín Conde de la llista dels populars a les eleccions a la regió, convocades pel 4 de maig.
La decisió del tribunal és ferma i es basa en el fet que tant Cantó, exdiputat de Cs, com Conde no estaven empadronats a la Comunitat de Madrid abans de l'1 de gener, com estableix la normativa electoral. Això els fa "inelegibles" per ser a la llista amb què la presidenta madrilenya, Isabel Díaz Ayuso, es presenta als comicis.
Tant el PP com Cantó han assenyalat els socialistes com a responsables d'aquestes exclusions. "El PSOE vol guanyar als tribunals el que les urnes els negaran. Seguim", ha publicat el partit a Twitter.
Cantó, que fins el mes passat era diputat a les Corts Valencianes per Cs, ha assegurat que el PSOE "ja va intentar que els madrilenys no votessin aquest 4-M" i ha afegit: "Ara tracta d'excloure'm de la llista d'Isabel Díaz Ayuso".
Per la seva banda, la coordinadora de la campanya electoral del PSOE a Madrid, Mónica Carazo, ha celebrat que la justícia els hagi exclòs i hagi acreditat que el PP "intenta fer trampes".
[noticiadiari]2/218513[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/218520[/noticiadiari]
El PP de Madrid recorrerà al TC l'exclusió de Cantó i Conde de la llista electoral d'Ayuso
L'actor i exdiputat de Cs retreu al PSOE que vulgui treure'l de la candidatura
- Toni Cantó, en una imatge d'arxiu. -
- ACN
- El comitè federal del PSOE, presidit per Pedro Sánchez, des de la seu del PSC -
- PSC
- El sindic de Cs a les Corts, Toni Cantó -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
El control català de la Zona Franca: un pas estratègic condicionat pel fangar de Madrid Lluís Girona Boffi
-
Els nous pressupostos preveuen 4.693 milions d'euros més de despesa fins al 2030 Bernat Surroca Albet
-
Un compte conjunt de Zapatero i la seva dona va rebre un milió i mig d'euros entre el 2020 i el 2025 Redacció
-
Publicat el
11 d’abril de 2021 a
les 17:17
Et pot interessar
-
Societat
Barcelona, la ciutat que sempre va mirar al Mediterrani
-
Societat
El govern espanyol preveu que els passatgers del creuer amb hantavirus acabin a casa la quarentena
-
Societat
Els estudiants afegeixen pressió a Educació amb una nova jornada de vaga
-
Societat
Cues quilomètriques a les carreteres en l'operació sortida per la segona Pasqua
-
Societat
El pla contra la multireincidència dels Mossos redueix un 40% els fets delictius al bus urbà de Barcelona
-
Societat
Desconvocada la vaga a Rodalies prevista pel 27 de maig i el 5 de juny
