Els organitzadors del Cerdà de l’Any han presentat aquest divendres a l’Ajuntament de Puigcerdà una nova edició d’aquest premi. La principal novetat és un canvi en el sistema d’elecció del premiat amb la idea d’ampliar-ne la participació i obrir la tria dels finalistes a tots els estaments i veïns de la comarca.
El Cerdà de l’Any és una de les cites obligades en el calendari cultural i social de Cerdanya. Aquesta serà la 30a edició d’aquest premi que al llarg de la seva història ha distingit personatges i entitats com ara Salvador Torrent Masip, les Germanes de l’Hospital de Puigcerdà, la revista Rufaca, Jordi Pere Cerdà, Sebastià Bosom, Jean-Louis Blanchon, José Antonio Hermida, el Patronat del Museu de Llívia o Kilian Jornet, entre altres. El guanyador del premi de l’edició de 2015 va ser el Poliesportiu de Puigcerdà.
El Cerdà de l’Any distingeix persones i institucions per la seva tasca altruista a la comarca. Es valora, especialment, la constància i aquelles activitats realitzades en favor de la Cerdanya, entesa com a unitat cultural, històrica i lingüística sense fronteres. També a les persones i institucions ceretanes que hagin excel·lit en algun aspecte, segons destaca les bases del premi.
Fins ara, la primera proposta dels possibles candidats la feien els ajuntaments de la comarca dels quals en sortia una terna que triava un jurat. L’elegit final es feia per votació popular. Enguany, aquesta primera proposta la farà tothom qui ho vulgui (ajuntaments, entitats, particulars) a través d’unes butlletes que es trobaran als mitjans de premsa gratuïta de la baixa Cerdanya i també en els webs dels organitzadors.
El Cerdà de l’Any és organitzat per l’Institut d’Estudis Ceretans i 40Pirineus (Ràdio Pirineus). El premi compta amb el suport d’altres entitats i del Consell Comarcal de la Cerdanya i l’Ajuntament de Puigcerdà.
Les bases seran publicades en breu i la possibilitat de proposar el candidat es podrà fer ja a partir del mes de febrer. L’acte de Cerdà de l’Any tindrà lloc a últims del mes d’abril (data per concretar). És el sopar de proclamació durant el qual es fa el lliurament del guardó; una làmina original feta per l’artista J.M. Subirachs que representa el comte Guifré II de Cerdanya.
El premi Cerdà de l’Any, més participatiu
L'edició del 2015 del guardó que distingeix persones i institucions per la seva tasca altruista a la Cerdanya va ser per al Poliesportiu de Puigcerdà
Ara a portada
Publicat el 23 de gener de 2016 a les 17:25
Et pot interessar
-
Societat Si reps un SMS de la Seguretat Social no hi facis clic: pot ser una estafa
-
Societat Quan cau la segona Pasqua enguany? Gairebé 200 municipis faran festa
-
Societat El temps d'aquest divendres 25 d'abril: sol i núvols a les portes d'un canvi de temps per al cap de setmana
-
Societat La Guàrdia Civil incompleix el seu propi règim disciplinari amb el català