El preu de la llum al mercat regulat per a aquest diumenge s'enfila per sobre dels 240 euros, el pic més alt dels últims dos mesos. En concret, l'electricitat es pagarà un 11,8% més cara que dissabte, fins als 243,95 euros el megawatt hora, segons els registres de l'Operador del Mercat Ibèric d'Energia (OMIE). L'encariment s'explica per l'increment de la generació d'electricitat de les centrals de cicle combinat, que són les que fan servir gas –l'energia més cara–i per la poca producció d'energia eòlica i fotovoltaica, fet que s'ha donat durant tota la setmana. L'energia elèctrica al mercat majorista no superava aquest llindar des del 4 d'octubre, quan va arribar a 271,31 euros.
El preu final per a aquest diumenge és el resultat de la mitjana de la subhasta en el mercat majorista, l'anomenat “pool” (189,81 euros/MWh) i el topall del gas a les centrals de cicle combinat (54,14 euros/MWh). Sense l'aplicació de l'excepció ibèrica el preu de la llum hauria pujat fins als 302,66 euros, el que suposa fins a 59 euros més.
Durant l'estiu, quan ja s'aplicava l'excepció ibèrica, la llum va arribar a superar els 400 euros/MWh.
En comparació amb la resta d'Europa, el preu del mercat regulat espanyol serà més baix que el d'Alemanya (268,5 euros) o França (307,2 euros). La diferència de preu ha provocat que les exportacions d'energia elèctrica produïda a l'Estat cap a França continuïn a xifres rècord.
El preu de la llum s'enfila aquest diumenge al valor més alt en dos mesos
Ho farà per sobre dels 240 euros/MWh
- Serà vigent fins el 31 de desembre de 2023 -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de desembre de 2022 a les 21:09
Et pot interessar
-
Societat
Corbera de Llobregat, el poble que es converteix en pessebre
-
Societat
El temps d'aquest dilluns 29 de desembre: tornen les pluges
-
Societat
El temporal obliga a evacuar un poble a València: es manté l'alerta taronja per les pluges
-
Societat
Obren 13 fosses i es recuperen les restes de 19 víctimes del franquisme a Catalunya
-
Societat
Mor Carles Vilarrubí, empresari i exvicepresident del Barça, als 71 anys
-
Societat
Per què se celebra i es fan bromes el dia dels Sants Innocents?
