"Amb independència de la valoració positiva que ens mereix la seva gestió al capdavant de l’Ajuntament de Badalona, considerem que els fets coneguts avui són incompatibles amb la militància socialista i l’exercici de qualsevol càrrec públic", afirma el partit a través d'un comunicat.
Xavier García Albiol ha reaccionat als fets pocs abans de la mitjanit. En una publicació a Twitter, el líder del PP a la quarta ciutat més poblada de Catalunya ha anunciat que aquest mateix dimecres iniciarà converses per tramitar una moció de censura. Els populars són el partit més votat de Badalona.
Dolors Sabater també disposadaEsta información me ha llegado por varias fuentes. El alcalde de #Badalona ha sido detenido conduciendo borracho e intentando agredir a la policía. Si es así mañana como partido mas votado inicio conversaciones para presentar moción de censura https://t.co/Ixj9J1Cb1L vía @el_pais
— Xavier García Albiol (@Albiol_XG) April 21, 2020
La presidenta del grup municipal Guanyem Badalona en Comú, Dolors Sabater, s'ha mostrat disposada a liderar un nou govern municipal després de l'incident protagonitzat per Pastor. "Pel bé de la ciutat és hora d'un govern de concentració. Recuperem la proposta que ja vam fer: govern de concentració i nou lideratge", ha assegurat a través del seu compte de Twitter Dolors Sabater, que ja va ser alcaldessa de la ciutat del 2015 al 2018. Abans d'acabar el mandat va ser desplaçada precisament per una moció de censura guanyada pel PSC de Pastor amb el suport del PP d'Albiol.
Pel bé de la ciutat és hora d'un govern de concentració. Recuperem la proposta que ja vam fer: govern de concentració i nou lideratge. I estic totalment disposada a liderar un nou govern #Badalona
— Dolors Sabater Puig (@mariadolorsa) April 21, 2020
L'exregidor de la CUP José Téllez ha donat a entendre en una piulada que els problemes de Pastor eren coneguts i que el PSC ho sabia, fet que explicaria la seva ràpida reacció. I Oriol Lladó, cap de files d'ERC, ha fet una crida a la "capacitat de generar consensos".
El @PSC_Badalona ho sabia. Fa mesos. I es van dedicar a insultar-nos i a matxacar-nos als que assenyalàvem que aquest personatge no podia ser alcalde de #Badalona.
— Jose Téllez (@JoseTellezBDN) April 21, 2020
Avui podia haver matat algú. PSC: sou còmplices.
Tornem a aquelles hores prèvies al ple d'investidura del juny. Tot torna a estar obert. Els farols no funcionaran en aquest cas. Cal seriositat, projecte ampli i capacitat de generar consensos. #Badalona ha de recuperar la governabilitat.
— Oriol Lladó (@oriolllado) April 21, 2020
Alex Pastor va arribar per primer cop a l'alcaldia el 2018, després d'una moció de censura que va tenir el suport del PP i va conservar-la després de les municipals de 2019 gràcies al vot a la investidura de diversos grups municipals. Tot i guanyar Albiol les eleccions municipals amb claredat, finalment el PP va veure com la coalició Badalona Valenta, liderada per Sabater i integrada per Guanyem (marca impulsada per la CUP) i ERC, van acabar donant suport a la investidura del socialista Álex Pastor el juny del 2019 per barrar-li el pas.
El PSC havia accedit el 2018 a l'alcaldia a través d'una moció de censura de Sabater, que va comptar amb el suport dels populars, i Pastor va retenir el càrrec després d'haver-se enrocat en les negociacions. Junts per Catalunya i Badalona en Comú també van votar Pastor, mentre que Albiol va rebre els vots dels onze regidors populars. Pastor ha governat durant gairebé un any en minoria.
Pastor, detingut aquest dimarts
L'alcalde ha estat detingut aquest dimarts pels Mossos d'Esquadra després de saltar-se el confinament i negar-se a fer un control d'alcoholèmia. Fonts de grups municipals de l'Ajuntament de Badalona confirmen a NacióDigital que el consistori els ha comunicat la detenció de Pastor. El batlle socialista, segons indiquen diversos mitjans, conduïa el seu vehicle pel carrer del Consell de Cent de Barcelona amb clars símptomes d'embriaguesa quan la policia l'ha parat per realitzar-li el control.
Pastor ha estat detingut, segons apunta El País, per atemptar contra l'autoritat. El mateix diari citen fonts que expliquen que l'alcalde de Badalona hauria mossegat un dels agents que l'havia parat i identificat.
Els Mossos d'Esquadra encara no han confirmat la seva detenció però segons les fonts policials del diari espanyol, Pastor estava "visiblement alterat, proferint crits i propinant cops" en el moment de l'alto de la policia i posterior negativa de fer-se la prova d'alcoholèmia.
[noticiadiari]2/200939[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200839[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200793[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200785[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200074[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]