La start-up catalana Microwave Sensors and Electronics (MWSE) ha creat un radar de detecció de desplaçaments en el terreny que pot ajudar a prevenir catàstrofes naturals com ara les allaus.
MWSE ha rebut 75.000 euros de la línia d'ajudes Startup Capital de l'Agència per a la competitivitat de l'empresa de la Conselleria d'Empresa i Treball de la Generalitat, Acció, segons ha informat el Govern en un comunicat emès aquest diumenge.
[h3] Com funciona exactament l'eina? [/h3]
El dispositiu català utilitza diverses bandes de freqüència, de manera que té la capacitat de mesurar també els terrenys amb cobertura vegetal, a banda dels àrids. Tal com ha explicat la mateixa companyia, l'objectiu de l'eina és "oferir una precisió més elevada de la que poden aportar les anàlisis fetes per satèl·lit". A més a més, es pot aplicar en tota mena d'infraestructures i espais.
Segons ha apuntat el director general de l'empresa, Roger Jové, "un satèl·lit radar capaç de detectar i mesurar despreniments obté una imatge cada 12 dies, aproximadament, mentre que el radar de MWSE les obté cada cinc minuts".
El radar català que detecta moviments de terreny i preveu catàstrofes
La start-up Microwave Sensors and Electronics ha aconseguit gairebé 80.000 euros d'una línia d'ajudes d'Acció

- Una glacera a Islàndia. -
- EP
ARA A PORTADA
-
-
Front comú de Catalunya i el País Basc per aconseguir l'oficialitat de les llengües a Europa Lluís Girona Boffi
-
-
Cristóbal Montoro i vuit més: la llista de ministres imputats de José María Aznar Lluís Girona Boffi
-
Montoro es dona de baixa del PP després de ser acusat de beneficiar empreses gasistes quan era ministre Redacció
Publicat el 06 de novembre de 2022 a les 16:15
Et pot interessar
-
Societat Àngel Llàcer obre l’Orgull barceloní: «Ser diferent no és un perill, és una riquesa»
-
Societat L'actriu argentina, Ana Carolina, anima a parlar català sense vergonya a les xarxes
-
Societat El temps d'aquest divendres 18 de juliol: la calor no s'atura
-
Societat Els Mossos detenen a 17 persones que es dedicaven a la revenda de mòbils robats a Barcelona
-
Societat Cursos de català a municipis petits: qui s'hi pot inscriure?
-
Societat Un aspirant a bomber s'aprofita de la llei trans per aconseguir plaça