El ministre de Salut britànic, Sajid Javid, ha descartat aquest diumenge per complet la imposició de la vacunació obligatòria al Regne Unit i ha subratllat que "mai no consideraria" una proposta així. Els comentaris es produeixen en un moment que els casos s'estan disparant al centre d'Europa entre noves protestes contra l'augment de les restriccions i un enduriment dels protocols de vacunació, com a Àustria.
Ell mateix ha afirmat que "el que decideixin països com Àustria és assumpte seu". "Tenim la sort que en aquest país, tot i que existeixen dubtes sobre les vacunes, són molt menors del que estem veient en altres llocs", ha explicat en declaracions que ha concedit a la cadena BBC.
"Crec que a un nivell pràctic la vacuna hauria de ser una opció positiva. Hauríem de col·laborar per animar les persones perquè es vacunin", ha afegit. Javid ha confirmat, però, que el Comitè Conjunt de Vacunació i Immunització (JCVI) està analitzant la possibilitat d'aplicar reforços per a tots els adults, una consideració que s'inclou com a part en una actualització de la setmana passada.
"Les consideracions futures inclouen la necessitat d'una vacuna de reforç (tercera dosi) per a les persones de 18 a 39 anys que no estan en grup de risc, i si podria ser fins i tot necessària la vacunació de reforç addicional (quarta dosi) per als grups d'adults més vulnerables si fes falta", ha fet saber. El Regne Unit atravessa ara una nova pujada de contagis amb més de 40.000 casos diaris i més de 100 morts al dia. El país ha notificat més de 9,8 milions d'afectats i 144.000 morts des que va començar la pandèmia.
[plantillacoronavirus]
El Regne Unit es nega en rodó a obligar la població a vacunar-se
El ministre de Salut britànic, Sajid Javid, descarta per complet que arribi a implementar-se aquesta mesura amb l'actual executiu, però afirma que analitzen l'ús de la tercera dosi de reforç
- L'executiu de Boris Johnson no aplicarà la mesura -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Parlon i Trapero es disculpen per la infiltració: «Ha estat una decisió operativa mal plantejada» Bernat Surroca Albet
-
Els sindicats, descontents amb les explicacions de Parlon i Trapero: «No és un error, és una decisió política» Gerard Mira
-
«Mai s'havia invertit tant en educació»: Illa no es mou davant la vaga de mestres Pep Martí i Vallverdú
-
Florentino continua submergit en el seu esperpent: les frases més destacades de l’entrevista amb Pedrerol Víctor Rodrigo
-
«Busquem la col·laboració, no la confrontació»: Illa es contraposa a Ayuso des de Silicon Valley Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
21 de novembre de 2021 a
les 16:47
Et pot interessar
-
Societat
Un creuer confinat a Bordeus per un brot de gastroenteritis fa saltar les alarmes
-
Societat
En marxa la recuperació del Pont del Petroli de Badalona afectat pel temporal Glòria
-
Societat
Sant Pau defensa que va actuar «seguint el protocol» en el cas del nadó maltractat
-
Societat
L'espanyol del creuer amb hantavirus evoluciona favorablement després de rebre oxigenoteràpia
-
Societat
Els Castellers de Barcelona, a punt de fer el rècord del castell a més altitud
-
Societat
Els docents tallen l'N-340 a Vilafranca del Penedès
