[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OWKrGewVp_Y[/youtube]
Enric Duran, conegut com el "Robin Hood dels bancs", ha reaparegut via videoconferència en un acte paral·lel al Mobile World Congress al Col·legi de Periodistes de Catalunya. Concretament, ha participat, juntament amb Hervé Falciani i Martí Olivella, en la presentació de l'aplicació Chip Chap que permetrà l'ús de l'Eurocat, la moneda digital catalana.
Es tracta d'un moneder digital o e-Wallet que permet gestionar i interconnectar les plataformes bancàries tradicionals amb les monedes virtuals com Bitcoin. D'aquesta manera, es podran comprar Bitcoins i emmagatzemar-los. Així mateix, permetrà, entre altres aplicacions, fer la posterior conversió a Euros i treure diners en efectiu de caixers de la banca tradicional utilitzant el mòbil. Una d'aquestes monedes virtuals serà el Faircoin o EUROCAT, en fase de desenvolupament i que es basa en l'economia social i solidària.
En cerca i captura
Enric Duran va començar a ser conegut per l'opinió pública el 2008 quan va anunciar la seva acció d'"expropiació" de gairebé 492.000 euros que va fer servir per finançar diferents col·lectius i moviments socials i per a la publicació Crisi amb 200.000 exemplars de tirada. En ella s'identificaven els causants i els orígens de la crisi i explicava el procediment que va seguir per realitzar la seva acció contra la banca, demanant 68 préstecs diferents a les 39 entitats financeres que li van concedir.
El 2013 va decidir desobeir i no presentar-se al judici en el qual la Fiscalia i 14 entitats bancàries demanaven vuit anys de presó. Des d'aleshores pesa sobre ell una ordre de cerca i captura.
El «Robin Hood dels bancs» reapareix en una xerrada paral·lela al MWC
L'activista Enric Duran es troba en cerca i captura després d'anunciar el 2008 que va "reapropiar-se" 492.000 euros de 39 entitats bancàries | Participa via videoconferència en la presentació de l'App Chip Chap que permetrà l'ús de l'Eurocat, la moneda digital catalana
ARA A PORTADA
-
Conferència de presidents a Barcelona | Sánchez anuncia 175 milions per a educació infantil gratuïta Sara Escalera | Bernat Surroca
-
Sánchez i Illa doblen l'aposta pel català per deixar en evidència el PP Sara Escalera / Bernat Surroca
-
-
La conferència de presidents, un camp de batalla que certifica la poca cultura federal de l'Estat Bernat Surroca Albet
-
Publicat el 24 de febrer de 2016 a les 19:19
Actualitzat el 24 de febrer de 2016 a les 19:27
Et pot interessar
-
Societat El preu de l'habitatge a l'Estat marca l'augment més alt des del 2007
-
Societat Ciberatac a Infojobs amb una «quantitat significativa» de dades robades
-
Societat Defensar la llengua ja és cosa de tots: crida a les entitats per adherir-se al Pacte
-
Societat El temps d'aquest divendres 6 de juny: s'estabilitza la temperatura estiuenca entre sol i núvols
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 7 i 8 de juny
-
Societat Barcelona, escollida per acollir un centre d'escala mundial sobre «economia oceànica sostenible»