
Amb la vista posada a solucionar els eventuals problemes d'avituallament que pugui ocasionar la Via Catalana per la Independència, especialment en aquells trams de carretera allunyats de poblacions, el grup apats.cat ha tret al mercat el Sarró de la Cadena, un kit pensat per oferir menjar i beguda als participants de la Via Catalana amb l'afegit que el mateix sarró pot convertir-se en "el record de la Diada i de l'èxit de país", segons Ramon Carner, un dels impulsors.
Amb un preu de 12 euros, el sarró inclou una ampolla de mig litre d'aigua 'L'Eixerida', una ampolla de 33cl d''Alter Cola', una llauna de beguda energètica 'Despertaferro', un suc multifruites 'Despertaferro', avellanes de Reus, ametlles de Lleida, galetes 'Trias' i dues piruletes 'Estelada'. Part dels productes pertanyen a la Xarxa d'Establiments amb Consciència Nacional (XECNA), dedicada a la comercialització de begudes "amb component emocional català" i nascuda l'any 2006.
El contingut, "ple de productes de proximitat", esdevindrà, segons Carner, "un record" d'haver participat a la cadena, i per tant tindrà un valor més enllà de l'Onze de Setembre. El sarró, que segons Apats.cat ha venut ja més de 1.200 unitats, es pot adquirir amb més de 250 establiments de tot Catalunya. El mateix web del grup ofereix un geolocalitzador per trobar la botiga més propera als clients.