El Síndic de Greuges, Rafael Ribó, ha decidit actuar d'ofici per supervisar la gestió per part de l'Ajuntament de Barcelona de la "superilla" del Poblenou, davant de les incidències de mobilitat registrades des que es va implantar a principis de mes. Es tracta d'una zona de nou illes de trama Eixample on el cotxe queda relegat en benefici del vianant i el ciclista. La velocitat pels vehicles s'han limitat a 10 km/h, i s'han aplicat canvis de circulació.
El síndic ha explicat aquest dimarts en un comunicat que ha demanat informació a l'Ajuntament sobre aquest pla pilot, els problemes de mobilitat que pot generar i les mesures que té previst aplicar per solucionar-los mentre no s'acabi de redissenyar l'espai públic definitiu. Ribó ha anunciat que aviat es desplaçarà a la zona de la "superilla" –delimitada pels carrers Badajoz, Pallars, Llacuna i Tànger- per conèixer l'opinió dels veïns i recollir queixes, les quals ha recordat que també poden presentar-se per telèfon i el web del Síndic.
També ha preguntat pel grau de participació dels veïns en el projecte abans de la seva implantació i per quines han estat les queixes rebudes, que tracten especialment sobre la mobilitat, ja que alguns vehicles troben dificultats per circular, com ha estat el cas d'una ambulància, ha destacat. A més, ha demanat al consistori informació sobre la globalitat del projecte i sobre si l'Ajuntament ha tingut present els inconvenients i les molèsties que poden generar-se.
El Síndic de Greuges supervisa la «superilla» del Poblenou
El defensor dels ciutadans, Rafael Ribó, es desplaçarà al barri per recollir les queixes dels veïns
- L'entrada del carrer Roc Robonat a la «superilla» experimental del Poblenou | Jordi Bes -
- | Jordi Bes
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de setembre de 2016 a les 18:48
Et pot interessar
-
Societat
El temps del cap de setmana del 13 i 14 de desembre: cels ennuvolats i poques pluges
-
Societat
Estrelles, colors i català: un recorregut pels llums de Nadal a Barcelona
-
Societat
Embolic per un edifici al centre de Barcelona: les acusacions de «pelotazo» frenen els plans de Collboni
-
Societat
Fira de Barcelona preveu tancar l’exercici de 2025 amb un nou «rècord» de 350 milions d’ingressos
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 13 i 14 de desembre
-
Societat
Els fills d'Isak Andic l'homenatgen amb una carta: «Era un pare proper i afectuós»
