El Sindicat Popular de Venedors Ambulants de Barcelona ha traslladat aquest dimecres el seu malestar a l'Ajuntament de Barcelona pel nou operatiu policial permanent contra la venda ambulant, actiu des de la setmana passada i coordinat amb el Govern i l'Estat.
El portaveu del sindicat, Lamine Sarr, assegura que durant la trobada els tinents d'alcaldia Jaume Collboni i Janet Sanz -que exerceix d'alcaldessa en funcions- han responsabilitzat la Generalitat de l'impuls del nou dispositiu. En la darrera junta de seguretat local, el conseller d'Interior, Miquel Buch, va traslladar al consistori una proposta de pla de seguretat a Barcelona, que considerava els manters com un focus d'inseguretat i que el govern de Colau avalar.
Un cop iniciat l'operatiu -i amb el tinent d'alcaldia Albert Batlle al centre de la polèmica- Collboni, Sanz i la mateixa Colau han reiterat en declaracions públiques que els venedors no representen cap amenaça per a la seguretat.
En la reunió d'aquest dimecres l'Ajuntament s'ha compromès a convocar la setmana que ve una taula que serveixi per abordar els problemes socials i d'ocupació als quals s'enfronten els manters. Això sí, fonts municipals mantenen que el consistori no permetrà la venda ambulant. Un extrem que manté allunyades les postures de les dues parts, ja que els manters aspiren a disposar d'un espai a la ciutat on desenvolupar la seva activitat.
El sindicat de manters acusa l'Ajuntament i el Govern de «passar-se la pilota» sobre la persecució policial
Societat
El govern de Colau s'ha compromès a abordar la realitat social dels venedors ambulants
- El català, en alerta per l'ús decreixent -
- ACN
ARA A PORTADA
-
-
Política L'UCE evoca Muriel Casals per recuperar la unitat: «L'independentisme era guapo» Bernat Castanyer Colomer
-
Esports El Barça celebra el retorn del Gamper al Camp Nou amb la victòria davant l’Al-Ahly Blai Casas | Neus Climent
-
Esports Hansi Flick es dirigeix en català a l’afició del Barça: «Moltes gràcies pel vostre suport» Neus Climent
-
- Andreu Merino
- Periodista
Publicat el
07 d’agost de 2019 a
les 20:45
Actualitzat el
07 d’agost de 2019 a les
20:46
Et pot interessar
-
Societat
La plaça Rovira guanya el concurs de carrers guarnits de Gràcia
-
Societat
Restablerta la circulació de l'RL3 i l'RL4 entre Lleida i Manresa
-
Societat
Ceuta i Almaraz, la mateixa cosa
-
Societat
Mor Josep Cusí, l'empresari català amic íntim del rei emèrit Joan Carles
-
Societat
Pas endavant en la lluita contra el càncer de pell: una vacuna personalitzada
-
Societat
Donar vida a la nit de Barcelona: «Fas que la gent s’ho passi molt bé»
