El Sindicat Popular de Venedors Ambulants de Barcelona ha traslladat aquest dimecres el seu malestar a l'Ajuntament de Barcelona pel nou operatiu policial permanent contra la venda ambulant, actiu des de la setmana passada i coordinat amb el Govern i l'Estat.
El portaveu del sindicat, Lamine Sarr, assegura que durant la trobada els tinents d'alcaldia Jaume Collboni i Janet Sanz -que exerceix d'alcaldessa en funcions- han responsabilitzat la Generalitat de l'impuls del nou dispositiu. En la darrera junta de seguretat local, el conseller d'Interior, Miquel Buch, va traslladar al consistori una proposta de pla de seguretat a Barcelona, que considerava els manters com un focus d'inseguretat i que el govern de Colau avalar.
Un cop iniciat l'operatiu -i amb el tinent d'alcaldia Albert Batlle al centre de la polèmica- Collboni, Sanz i la mateixa Colau han reiterat en declaracions públiques que els venedors no representen cap amenaça per a la seguretat.
En la reunió d'aquest dimecres l'Ajuntament s'ha compromès a convocar la setmana que ve una taula que serveixi per abordar els problemes socials i d'ocupació als quals s'enfronten els manters. Això sí, fonts municipals mantenen que el consistori no permetrà la venda ambulant. Un extrem que manté allunyades les postures de les dues parts, ja que els manters aspiren a disposar d'un espai a la ciutat on desenvolupar la seva activitat.
El sindicat de manters acusa l'Ajuntament i el Govern de «passar-se la pilota» sobre la persecució policial
Societat
El govern de Colau s'ha compromès a abordar la realitat social dels venedors ambulants
- El català, en alerta per l'ús decreixent -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Política L'independentisme evita caure en el replegament identitari per la Diada Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política La llengua reactiva els joves per la Diada: «Vull poder parlar en català a la universitat» Lluís Girona Boffi | Paula Rovira Moreno
-
Política La reivindicació de l'estat propi torna al centre de Barcelona: les millors fotos de la Diada Hugo Fernández Alcaraz | Ricard Novella
-
-
Política La manifestació de la Diada a Barcelona aplega 100.000 persones segons l'ANC i 45.000 segons la Guàrdia Urbana Pau Espí Solé
- Andreu Merino
- Periodista
Publicat el
07 d’agost de 2019 a
les 20:45
Actualitzat el
07 d’agost de 2019 a les
20:46
Et pot interessar
-
Societat Tallada l'R1 entre Sant Pol i Calella per una incidència en els sistemes de senyalització
-
Societat
Extingit l'incendi de vegetació declarat aquest dijous a Montjuïc
-
Societat
El 54949, premi extraordinari de la Grossa de la Diada 2026
-
Societat
Els sindicats de metges faran vaga indefinida a partir del 28 d'octubre
-
Societat
Aventuras i desventuras del informe PISA
-
Societat
Aventures i desventures de l'informe PISA
