El telèfon 900900120, que l’Institut Català de les Dones (ICD) posa a disposició de les dones en situació de violència masclista, ha atès entre els mesos de gener i juliol un total de 5.631 trucades. Pel que fa a les formes d’aquesta violència, i tenint en compte que en poden coincidir més d’una, 5.548 trucades (98,5%) han estat produïdes per situacions de violència masclista psíquica, 2.014 (35,8%) per violència masclista física, 368 (6,5%) per violència masclista econòmica, i 112 (2%) per violència masclista sexual i abusos sexuals.
El 70,4% de les trucades al servei són efectuades per la pròpia dona, el 27,2% per un familiar o persona propera, i el 2,4 per una persona en l’àmbit de la seva professió. Pel que fa a l’edat, la franja entre 31 i 40 anys és la que suma més trucades: 2.069 (36,7%). En segon lloc es troben les trucades efectuades per persones entre 41 i 50 anys, 1.602 (28,4%), i seguidament les persones en la franja d’edat entre 19 i 30 anys, que efectuen el 16,9% de les trucades (953).
Majoritàriament, el 94,2% de les trucades han estat per violència masclista en l’àmbit de la parella. La resta es tracta de trucades per situacions de violència masclista en l’àmbit familiar (177 trucades), social comunitària (136) i laboral (16). Per demarcacions, 4.236 trucades procedeixen de les comarques de Barcelona; del Camp de Tarragona en procedeixen 528; de Girona 370; de les Comarques Centrals 227; de Ponent 185; 70 de les Terres de l’Ebre; i 15 de l’Alt Pirineu i Aran.
La Línia 900900120 va atendre al llarg de l’any passat un total de 10.432 trucades. Destaca en els darrers anys la tendència a augmentar el nombre de trucades efectuades per familiars i persones properes a la víctima. L’atenció és gratuïta i permanent al llarg de tots els dies de l'any i facilita la comunicació en 124 llengües.
Segons ha destacat la presidenta de l’ICD, Teresa Maria Pitarch, “és molt important donar a conèixer l’existència d’aquest servei per tal que totes les dones que es trobin en una situació de violència masclista, en qualsevol de les seves manifestacions, pugui utilitzar-lo”. Pitarch també ha subratllat que “el 900900120 és un servei totalment confidencial, el primer recurs on trucar, ja que dóna accés a un equip de professionals de l’advocacia, la psicologia, el treball social i la medicina, deriva als serveis de la Xarxa d’intervenció integral contra la violència masclista i, en les situacions més extremes, contacta amb els serveis d’emergències policials i de salut”.
El telèfon de violència masclista de la Generalitat atén 5.631 trucades fins al juliol
Societat
El 36% van ser per violència física i el 37% eren dones de 31 a 40 anys
ARA A PORTADA
-
Política El repartiment de menors de Ceuta tensa l'aliança renovada de PP i Vox Bernat Surroca Albet
-
Política El PP es desmarca de Vox i anirà a la Comissió Sectorial d'Infància per tractar la situació dels menors a Ceuta ACN
-
Política Snooker | Dos anys de Salvador Illa: unir i servir no era tan fàcil Ferran Casas i Manresa | Bernat Surroca Albet
-
Política Com s'ho haurà de fer Salvador Illa si el PP i Vox arriben a la Moncloa? Bernat Surroca Albet
Publicat el
29 d’agost de 2016 a
les 16:39
Et pot interessar
-
Societat
Estabilitzat l’incendi forestal de Tírig després de tres dies actiu
-
Societat
El diari esportiu Relevo es refunda gràcies a una empresa que fomenta el sector del joc
-
Societat
Ordenen la retirada de sis models d'ulleres per veure l'eclipsi solar total
-
Societat
Barcelona culmina la reurbanització del carrer de Balmes amb més espai per als vianants
-
Societat
L’ICGC redueix de cinc metres a pocs centímetres el marge d’error del posicionament per satèl·lit
-
Societat
Un home dispara a l'aire després d'una discussió a l'Hospitalet de Llobregat
