El temps d'aquest dijous: la temperatura toca sostre

La previsió del Meteocat és que la pròxima jornada estigui marcada per un ambient primaveral amb predomini del sol, núvols alts i registres que poden superar els 24 graus al prelitoral

  • Una noia passeja per la platja d'Altafulla amb un gos -
Publicat el 24 de gener de 2024 a les 18:00
[tempsinfo]

El Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) ja ha posat data a quan tocarà sostre la temperatura: serà aquest mateix dijous, quan els registres pujaran per sobre del que és habitual per l'època de l'any i, per fi, començaran a baixar. No s'esperen canvis importants aquests dies, la previsió és que hi hagi un ambient primaveral amb predomini del sol i núvols alts. Això sí, hi haurà estrats baixos o boira al litoral i a la depressió Central.

 

La temperatura, com dèiem, serà més alta que la d'aquest dimecres. De fet, a primeres hores ja notarem l'ambient més càlid. Com en aquesta jornada, es tornaran a formar aquests estrats a ponent i s'hi afegiran algunes boires costaneres. A la resta, tindrem un domini de l'ambient assolellat durant el matí i una mar molt tranquil·la.
A la tarda, destacarà aquest ambient primaveral amb valors superiors als 20 graus a molts punts del país. En alguns indrets, fins i tot, poden arribar a enfilar-se fins als 24 graus i al prelitoral es poden superar. A les valls del Pirineu, hi haurà màximes de 22 o 23 graus. En canvi, les temperatures seran més baixes sobretot a Ponent i a punts del litoral, on la boira persistent farà, novament, acte de presència.

 
 

Les pròximes jornades...

De cara als pròxims dies, el pronòstic del Meteocat és que parlem d'estabilitat. Segons els seus experts i expertes, el mercuri recularà a partir del divendres. No obstant això, amb tot, es mantindrà un ambient primaveral amb una temperatura molt per sobre del que és habitual per l'època de l'any. 

[plantillavirals]