Societat

El temps d'aquest dimarts 1 d'abril: els núvols i la pluja tornen a fer acte de presència

El Meteocat planteja un inici de dia serè, que deixarà pas a nuvolades i ruixats arreu del país de cara a la tarda

  • Els núvols i la pluja tornaran a fer acte de presència aquest dimarts -

ARA A PORTADA

Publicat el 01 d’abril de 2025 a les 20:43

Els núvols i la pluja tornaran a fer acte de presència aquest dimarts per encetar el mes d'abril. Això és el que apunta la previsió del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat), que aquest dimarts, sobretot a partir de la tarda, planteja la tornada de les precipitacions i del cel ennuvolat després d'un dilluns plàcid i d'ambient primaveral amb temperatures, en alguns casos, per sobre dels 20 graus.

Tot i que fins al migdia predominarà el cel serè -a excepció d'alguns punts de l'extrem sud del litoral-, a partir de llavors es formaran nuvolades a punts de muntanya, sobretot al Pirineu i al Prepirineu. Al llarg de la tarda, s'estendran a altres indrets del territori i deixaran precipitacions febles de distribució irregular que es generalitzaran de cara a dimecres. La cota de neu se situarà al voltant dels 1.500 metres i les temperatures quedaran més frenades.

Barcelona començarà el dia amb uns 12 graus de màxima, igual que dilluns, que s'estiraran fins als 16 a la tarda. A Girona la jornada tindrà dos graus de mínima que arribaran als 20 graus de màxima. A Lleida, el dia també començarà fred, amb un valor mínim de quatre graus que pujarà fins als 21 °C de màxima. I a Tarragona, el matí serà suau, amb nou graus que creixeran fins als 19 °C a la tarda.