El temps d'aquest dimecres: arriben les primeres nevades, que es quedaran fins dijous

El Meteocat pronostica que durant la pròxima jornada es produeixi el gruix de la pertorbació, però ajorna l'alerta 24 hores, quan les precipitacions seran més perilloses

Publicat el 09 de gener de 2024 a les 20:57
[tempsinfo]

L'alerta per neu ja és una realitat a Catalunya. Segons l'última actualització del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat), aquest dimecres ens arriba el gruix de la pertorbació i un primer avís a tres comarques -els Pallars i l'Alt Urgell-, que anirà seguit d'un altre al Ripollès, la Garrotxa, Osona, la Selva i l'Alt Empordà. Durant el matí de dimecres, això sí, hi haurà molts núvols, però sobretot les precipitacions estaran restringides a punts del terç oest i aniran progressant d'oest cap a l'est del territori.

 


De moment, seran minses, però a partir de la tarda sí que sembla que es faran més extenses, sobretot a la meitat est i nord del territori i amb unes precipitacions que en principi persistirien fins a la jornada de dijous.

Aquesta serà una jornada que vindrà marcada fins al migdia, això sí, per les precipitacions que podran abraçar gran part del territori. No obstant això, seran menys importants cap a l'extrem sud del país, però, en canvi, cap a punts de les comarques del nord i est del país es poden acumular aproximadament uns 40 litres per metre quadrat.
En aquest sentit, atenció a la cota de neu, que estaria situada al voltant dels 500 metres. El Meteocat ha considerat que les nevades, això sí, quedarien restringides al terç nord del país, sobretot punts de l'interior de les comarques de Girona nord, de la depressió central i també punts del Pirineu i Prepirineu. L'alerta, que s'allargarà fins a les 13:00 del migdia, pretén que es pugui superar els gruixos de 10 centímetres a cotes de més de 800 metres. Els territoris en avís són els següents: Solsonès, Berguedà, Lluçanès, Moianès, Vallès Oriental, Osona, Selva, Garrotxa, Ripollès i Alt Empordà.

 


 

Un altre avís per la perillositat del temps

A banda d'aquesta alerta, també n'hi ha una altra activada per a dijous pel mal estat de la mar. Els i les especialistes l'han situat des de les 7:00 del matí i fins a les 1:00 de la matinada de divendres. El grau de perill màxim és de dos en una escala de sis i hi ha possibilitat d'onades de prop de tres metres. En aquest cas, malgrat això, només hi ha dues comarques afectades: l'Alt i el Baix Empordà. Pel que fa a la resta de la setmana, el Meteocat simplement ha pronosticat l'arribada de temps més estable i, a més a més, una lleugera recuperació de la temperatura.

[plantillavirals]