El temps d'aquest dimecres: sol de dia, ruixats de nit i les bruixes es pentinen

El Servei Meteorològic de Catalunya emet diversos avisos per la perillositat de la pluja i l'estat de la mar

  • El sol sortint a Sabadell -
Publicat el 16 de maig de 2023 a les 20:34
[tempsinfo]
Després d'una jornada de dimarts força tranquil·la, que només s'ha vist alterada per alguns núvols que en punts del país han deixat anar ruixats aïllats, aquest dimecres s'esperà un dia assolellat, pertorbat tan sols per alguns núvols baixos a punts del litoral, però sobretot també al vessant nord del Pirineu.
Segons la previsió del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat), durant la tarda creixeran nuvolades arreu, amb alguna possibilitat de ruixada. No obstant això, sobretot serà a partir del vespre quan creixeran núvols molt més desenvolupats a l'extrem sud, on s'esperen xàfecs que localment podrien ser de forta intensitat i anar acompanyats de tempesta. A la tarda, però, és possible que caigui algun ruixat feble, puntualment moderat a punts del terç nord del territori. A banda d'això, a partir de migdia s'espera alguna precipitació feble i dispersa a punts del vessant nord del Pirineu. La cota de neu se situarà entorn dels 1.600 metres.

 
 

La temperatura mínima de dimecres serà lleugerament més baixa. Amb tot, a l'interior la baixada serà puntualment moderada. La màxima serà semblant o lleugerament més alta, tret del litoral i prelitoral sud i nord del litoral central on serà lleugerament més baixa.
 

Avís per la perillositat de la mar a l'Empordà

La visibilitat serà entre bona i excel·lent, tret del vessant nord del Pirineu on serà entre regular i dolenta. Pel que fa a l'estat de la mar, el Meteocat ha emès un avís de perillositat de dos en una escala de sis per onades que poden superar els dos metres i mig al baix i alt Empordà des de les 12:00 de la matinada fins a les 12:00 del migdia. El Servei Meteorològic de Catalunya avisa que el llindar d'avís és possible que se superi al nord del cap de Creus i al cap de Begur, i precisa que hi haurà mar de fons de component nord.

 A l'inici i final del dia el vent serà fluix i de direcció variable. Durant les hores centrals de la jornada, al litoral bufarà de component sud i est fluix amb cops moderats mentre que a l'interior bufarà de component nord i oest a la meitat oest i de components sud i est a la meitat est. Més enllà d'això, bufarà la tramuntana durant tot el dia moderada amb cops forts i el mestral fins a migdia fluix amb cops moderats. A banda, també hi haurà alguns cops forts o molt forts a cotes altes del Pirineu.

[plantillavirals]