[tempsinfo]
Plourà i farà calor aquest dimecres. Potser no serà suficient perquè les bruixes es pentinin, però sí perquè Catalunya surti al carrer amb el paraigua i un jersei prim, com a molt. Serà al quadrant nord-est on la intensitat dels ruixats serà més elevada, amb tempestes en molts punts i localment acompanyades de calamarsa, en un dia calorós i propi de la primavera. Més enllà d'això, s'esperen precipitacions arreu, amb l'excepció del litoral sud.
Amb tot, el Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) ha activat l'avís de perill moderat pels xàfecs a partir del migdia a 15 comarques: l'Alt Empordà, la Garrotxa, el Ripollès, el Gironès, el Pla de l'Estany, la Selva, Osona, el Berguedà, el Vallès Occidental, el Vallès Oriental, el Moianès, el Bages, el Solsonès, l'Anoia i la Segarra.
Pel que fa a les temperatures, però, el mercuri continuarà escalant en els termòmetres del país i se situarà entre els 15 i els 30 graus en general. El sol es deixarà veure al terç sud i al litoral a partir de la ciutat de Barcelona, però anirà desapareixent amb el pas de les hores, en una jornada en què el vent no serà protagonista.
[plantillavirals]
El temps d'aquest dimecres: tornen les tempestes amb 15 comarques en alerta
El Meteocat tenyeix de groc el quadrant nord-est de Catalunya per la intensitat de la pluja mentre preveu una pujada de les temperatures

- Un llamp a Vic, aquesta nit -
- Emili Vilamala
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de maig de 2023 a les 18:17
Et pot interessar
-
Societat Festes de Sants 2025: cartell, pregó, carrers guarnits i programa
-
Societat El temps del cap de setmana del 9 i 10 d'agost: calor intensa i ruixats de tarda
-
Societat Programa de les festes de Sants 2025
-
Societat La vaga de socorristes de Barcelona s'enquista: què separa l'Ajuntament i els sindicats?
-
Societat Treballen per eliminar una nova plaga de rates a la Barceloneta
-
Societat Descobreixen el forat negre massiu més antic de l'univers