El temps del cap de setmana: una de freda i una de calenta

La previsió del Meteocat vaticina un dissabte de calor a l'alça i un diumenge de treva amb registres que baixaran suaument, per acabar de fer-ho del tot la pròxima setmana

Publicat el 05 d’abril de 2024 a les 17:01
[tempsinfo]

Aquest cap de setmana encara s'espera un nou episodi de temperatura a l'alça. De fet, segons ha predit el mateix Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat), els valors poden arribar a assolir els 30 °C. Aquest fenomen, de retruc, anirà acompanyat de l'arribada de pols en suspensió.

 

Previsió del temps per al dissabte: vent fort al Pirineu

Començant per dissabte, segons el Meteocat continuarem amb aquest vent fluix durant les primeres hores del matí amb aquests estrats baixos que es podrien formar a punts del litoral, prelitoral i també a la vall de l'Ebre. El vent, en general, serà de component est, però experimentarà alguns punts forts al Pirineu, sobretot al vessant nord, que continuaran a la tarda. Els cops poden ser fins i tot molt forts a l'extrem nord-occidental del Pirineu.
 



A la tarda també tindrem l'arribada d'aquesta pols en suspensió per la meitat oest amb de nou la formació d'aquests estrats baixos a punts del litoral i prelitoral a les últimes hores del dia. La temperatura anirà a l'alça, arribant a superar els 30 °C a punts de Lleida. A la resta podrien superar els 25. 
 
 

 

Previsió de temps per al diumenge: calor a la baixa

L'escenari encara ens acompanyarà diumenge, tot i que també veurem una suau baixada de temperatura. D'altra banda, encara tindrem aquesta pols en suspensió i aquest vent amb cops forts a punts del Pirineu. De cara al dilluns, tal com avancen els i les expertes del Meteocat, tindrem una situació molt més tranquil·la, però sí que podria arribar algun ruixat a la tarda per l'extrem nord-occidental. Dimarts tindrem el pas d'un front que fins i tot podria deixar alguna tempesta acompanyada de temperatures que aniran a la baixa.

[plantillavirals]