El tren llançadora que ha d'unir l'Aeroport del Prat amb el centre de Barcelona transportarà anualment entre set i nou milions de passatgers, segons ha previst el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, que ha valorat molt positivament la intenció de la ministra de Foment, Ana Pastor, de licitar aquest projecte durant el primer semestre de 2015 i ha previst que si l'obra s'adjudica enguany podria entrar en funcionament l'any 2018.
El conseller ha destacat que el projecte tindrà un cost de 210 milions d'euros, "significativament més econòmic que la previsió inicial" i es portarà a terme a través d'una col·laboració público-privada.
El billet d'aquest tren tindrà un cost al voltant dels sis euros i pel que fa a la freqüència de pas, la previsió és de quinze minuts. La intenció és que faci parades a les estacions de Passeig de Gràcia, Sants i la T1, i que es perllongui fins a la Sagrera quan es construeixi.
El tren llançadora a la T1 podria entrar en funcionament el 2018
El nou servei transportarà entre 7 i 9 milions de passatgers anuals
ARA A PORTADA
Publicat el
20 de gener de 2015 a
les 16:41
Et pot interessar
-
Societat
Les claus del pla estatal d'habitatge: diners extra per a constructors, propietaris i llogaters a Catalunya
-
Societat
Mestres i professors aposten per «intensificar» el conflicte amb més dies de vaga que al març
-
Societat Plataforma per la Llengua denuncia que Biblioteques Públiques proposa més llibres en castellà que en català
-
Societat
Irídia va judicialitzar 53 casos de violència institucional el 2025
-
Societat
S'entrega l'autor de l'apunyalament mortal al districte d'Horta-Guinardó
-
Societat
Els bibliotecaris se sumen a les protestes (i vagues) dels serveis públics revoltats a Barcelona
