El Tribunal de Comptes ha assenyalat irregularitats en les despeses electorals de Barcelona pel Canvi-Ciutadans en les eleccions municipals de 2019. La candidatura liderada per Manuel Valls, que després va trencar amb el partit taronja per investir Ada Colau, no va declarar despeses per valor de 189.497 euros, segons detalla l'informe de fiscalització dels comicis fet pel Tribunal de Comptes i ha avançat Metrópoli Abierta.
De l'import no declarat, gairebé la totalitat ha estat facturat per l'associació Barcelona Capital Europea, impulsada per Valls abans de fer oficial la coalició amb Ciutadans. Segons el Tribunal de Comptes, la coalició va incomplir la llei de partits i recorda que aquest incompliment és sancionable.
L'informe del Tribunal de Comptes arriba dos anys després que transcendís que la candidatura de Barcelona pel Canvi-Ciutadans es va finançar amb donacions d'empresaris a l'exprimer ministre francès.
Barcelona pel Canvi ha presentat al·legacions amb l'argument que les despeses assumides per Barcelona Capital Europea no es poden considerar electorals, ja que no anaven dirigides a demanar el vot.
Ciutadans ha assegurat no tenir coneixement de les despeses no declarades. El partit taronja insisteix que si n'hagués tingut coneixement, no les haurien autoritzat.
El Tribunal de Comptes veu irregularitats en la campanya de Valls i Ciutadans a Barcelona
L'informe recull despeses electorals no declarades per valor de gairebé 200.000 euros
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de març de 2021 a les 12:12
Actualitzat el 18 de març de 2021 a les 12:44
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest dijous 30 d'octubre de 2025: núvols arreu i pluja a tres comarques
-
Societat
Almenys 69 persones sense llar han mort aquest any a Barcelona, segons la Fundació Arrels
-
Societat
L'Hospitalet també eliminarà tots els pisos turístics: cinquè municipi metropolità a prohibir-los
-
Societat
Nou rumb a la Mina amb els reallotjaments del bloc Venus i un pla 2030 per al barri
-
Societat
La Unió Europea assegura que continuarà donant suport a la reconstrucció al País Valencià un any després de la dana
-
Societat
Els treballadors del metall col·lapsen les entrades de Barcelona el primer dia de vaga
