Dormir és fonamental per tenir una vida sana. I tot i que hi ha persones a les quals no els costa gens agafar el son, hi ha altres que pateixen molt fins a aconseguir adormir-se. D'això se'n diu insomni i hi ha diverses maneres de fer-li front. El vell truc de comptar ovelles, tan anomenat a casa nostra, potser funciona per algú. En el cas que no, si necessiteu un altre consell per ajudar-vos a dormir, potser aquest que ha donat el professor Andrew Weil de la Universitat de Harvard a la revista Men's Health us pot servir.
A l'article, Weil ha assegurat que es tracta d'un mètode infal·lible sempre que es tinguin uns hàbits saludables i no es prenguin estimulants. La clau per adormir-se "immediatament", ha detallat, està a mantenir una respiració relaxant. T'ho expliquem.
El primer pas és que posis la punta de la llengua al paladar, a tocar de les dents superiors. Això farà que quan respiris, la sensació s'estengui per tot el múscul i et sigui més fàcil concentrar-te. Una vegada fet això, exhala per la boca mantenint la llengua al paladar. Veuràs que sembla com si xiulessis. A continuació, tanca la boca i inhala pel nas mentre comptes mentalment fins a quatre. Un cap hagis fet això, aguanta la respiració comptant fins a set.
Ara, exhala per la boca i allarga l'expulsió d'aire comptant mentalment fins a vuit. Inhala una altra vegada i repeteix la seqüència tres vegades més fins a completar un total de quatre respiracions. Segons l'expert de Harvard hauries d'haver-te quedat adormit abans. Tot i que la tècnica es pot fer en qualsevol posició, Weil ha recomanat fer-ho boca amunt.
[plantillavirals]
El truc d'un professor de Harvard per adormir-se en qüestió de segons
Societat
Andrew Weil explica en una revista estatunidenca que mantenir una respiració relaxant i estar concentrat és clau per agafar el son
ARA A PORTADA
-
Societat Tres preguntes estancades a Ceuta, vint dies després de l'esclat de la crisi migratòria David Cobo
-
Societat Interior eleva fins als 2.168 els menors migrants a Ceuta després de la crisi migratòria ACN
-
Boscos Josep Antoni Mur, inspector en cap dels Agents Rurals: «Augmentar penes pels incendis intencionats no tindria cap efecte» Arnau Urgell i Vidal | Carlos Albaladejo
-
Publicat el
23 d’octubre de 2022 a
les 14:40
Et pot interessar
-
Societat
Crit d'alerta d'una actriu catalana per retards del sistema de dependència: «És cosa de vida o mort»
-
Societat
El Consell General del Poder Judicial demana reforços a Ceuta per l’impacte «extraordinari» de la crisi migratòria
-
Societat
Fal·lera a edificis de Barcelona per prohibir-hi els pisos turístics: l'Ajuntament augmenta els ajuts previstos
-
Societat
Els treballadors en vaga a l'aeroport del Prat no afluixen: «No és un caprici»
-
Societat
Cambrils recorda les víctimes dels atemptats nou anys després
-
Societat
Mor Ernest Sena, exdirector de l’Institut Català de Finances
