Dormir és fonamental per tenir una vida sana. I tot i que hi ha persones a les quals no els costa gens agafar el son, hi ha altres que pateixen molt fins a aconseguir adormir-se. D'això se'n diu insomni i hi ha diverses maneres de fer-li front. El vell truc de comptar ovelles, tan anomenat a casa nostra, potser funciona per algú. En el cas que no, si necessiteu un altre consell per ajudar-vos a dormir, potser aquest que ha donat el professor Andrew Weil de la Universitat de Harvard a la revista Men's Health us pot servir.
A l'article, Weil ha assegurat que es tracta d'un mètode infal·lible sempre que es tinguin uns hàbits saludables i no es prenguin estimulants. La clau per adormir-se "immediatament", ha detallat, està a mantenir una respiració relaxant. T'ho expliquem.
El primer pas és que posis la punta de la llengua al paladar, a tocar de les dents superiors. Això farà que quan respiris, la sensació s'estengui per tot el múscul i et sigui més fàcil concentrar-te. Una vegada fet això, exhala per la boca mantenint la llengua al paladar. Veuràs que sembla com si xiulessis. A continuació, tanca la boca i inhala pel nas mentre comptes mentalment fins a quatre. Un cap hagis fet això, aguanta la respiració comptant fins a set.
Ara, exhala per la boca i allarga l'expulsió d'aire comptant mentalment fins a vuit. Inhala una altra vegada i repeteix la seqüència tres vegades més fins a completar un total de quatre respiracions. Segons l'expert de Harvard hauries d'haver-te quedat adormit abans. Tot i que la tècnica es pot fer en qualsevol posició, Weil ha recomanat fer-ho boca amunt.
[plantillavirals]
El truc d'un professor de Harvard per adormir-se en qüestió de segons
Andrew Weil explica en una revista estatunidenca que mantenir una respiració relaxant i estar concentrat és clau per agafar el son
Ara a portada
Publicat el 23 d’octubre de 2022 a les 14:40
Et pot interessar
-
Societat L'abat català que veu un futur «molt negre» davant l'extrema dreta i critica tractar els migrants com a «delinqüents»
-
Societat Protecció Civil fa una crida a la precaució per l'alerta per pluges intenses a tot Catalunya
-
Societat Macrodispositiu dels Mossos a la xarxa de bus de Barcelona: 28 detinguts per 133 furts
-
Societat Mor un cavall a la Trobada Nacional dels Tres Tombs a Barcelona