El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha fet pública aquest divendres la sentència que estima el recurs que van presentar dues organitzacions de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional contra el Departament de Salut que denunciava una suposada discriminació dels agents dels dos cossos espanyols durant el procés de vacunació. El TSJC ha declarat nula de ple dret "la inactivitat mantinguda" per Salut, conselleria que aleshores encapçalava Alba Vergés, "per resultar discriminatòria" i contrària a la Constitució. Així doncs, ordena que continuï la vacunació per a la Guàrdia Civil i la Policia Nacional "en igualtat de condicions" que la resta de funcionaris que fan activitats essencials. També condemna la Generalitat a pagar les costes del procés.
La sentència, de deu pàgines, sosté que la Generalitat "no va tenir la mateixa voluntat ni va posar el mateix esforç" en la protecció sanitària de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional respecte la dels Mossos. El tribunal critica que l'actuació davant la situació sanitària "no havia de ser passiva respecte la vacunació de funcionaris" i "molt menys encara evasiva o dilatòria". "Si aquest comportament es va selectivament, no pot sinó generar desconfiança i més encara entre els sectors directament afectats", diu la sala. En aquest sentit, el TSJC té clar que la Generalitat va incórrer en "inactivitat" respecte a la seva obligació d'assistència sanitària als dos cossos policials espanyols.
"Aquesta inactivitat va donar lloc a un tracte injustificat i discriminatori respecte a aquests cossos nacionals en relació amb els cossos policials autonòmics i locals, als quals es va subministrar vacunes de manera ràpida i eficient", detalla la sentència, que assenyala també que des que el TSJC va ordenar vacunar els agents -a l'abril, de manera cautelar abans d'aquesta sentència- Salut va accelerar significativament la vacunació d'aquests col·lectius fins a arribar al percentatge que ja havien assolit els Mossos i les Policies Locals setmanes abans.
Salut sempre ha negat qualsevol discriminació. De fet, l'aleshores secretari de Salut Pública, Josep Maria Argimon, ara conseller de Salut, va se especialment dur davant la resolució del TSJC. "M'importa un rave quina és la professió que tenen", va dir davant les acusacions de JUPOL i JUCIL contra la Generalitat per no vacunar policies nacionals i guàrdies civils. "No discriminem mai per raons ni d'edat, ni de gènere ni de creença ni de res. M'és igual si és un mosso o un guàrdia civil", va dir Argimon visiblement molest. L'actual conseller va criticar també que, en un moment tan complicat, la qüestió es "polititzés i judicialitzés".
El TSJC conclou que la Generalitat va discriminar els policies espanyols durant el procés de vacunació
El tribunal estima un recurs que van presentar dues organitzacions de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional contra el Departament de Salut
- Agents de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil | AUGC -
- | AUGC
ARA A PORTADA
-
-
La crisi al PSOE sacseja la Moncloa: Yolanda Díaz exigeix a Sánchez un «canvi profund» al govern espanyol Redacció
-
L'UCO escorcolla organismes vinculats a Hisenda i Transició Ecològica pel cas de Leire Díez Redacció
-
-
Es pot escapar un virus del laboratori? L'IRTA-CReSA nega que les obres ho hagin facilitat Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 03 de desembre de 2021 a les 15:09
Actualitzat el 03 de desembre de 2021 a les 15:38
Et pot interessar
-
Societat
Fira de Barcelona preveu tancar l’exercici de 2025 amb un nou «rècord» de 350 milions d’ingressos
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 13 i 14 de desembre
-
Societat
Va ser realment un accident? Què sabem i què no de la mort d'Isak Andic un any després
-
Societat
Els fills d'Isak Andic l'homenatgen amb una carta: «Era un pare proper i afectuós»
-
Societat
Creen una eina que prediu el risc d'ictus a partir dels greixos de la dieta
-
Societat
Barcelona estrena dos nous radars: on són i a quina velocitat multen?
