El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) insta el Consorci de la Mina a reprendre el procés d'expropiació dels habitatges del bloc Venus, situat en aquest barri de Sant Adrià de Besòs. El 2002 les institucions es van comprometre a enderrocar l'edifici i a facilitar l'accés a nous habitatges als veïns. El bloc, però, continua dempeus i en unes condicions precàries. Ara el TSJC obliga els ajuntaments de Sant Adrià i Barcelona, la Generalitat i la Diputació de Barcelona -integrants del consorci- a executar el seu compromís.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6Cz3YUxeqdc[/youtube]
La sentència parteix del recurs presentat per un grup de veïns de l'edifici, contra la decisió d'un altre jutjat de desestimar la demanda per inactivitat administrativa contra el Consorci. Ara, el TSJC reconeix aquesta inactivitat.
Concretament, reclama a les administracions que finalitzin el procés d'expropiació i enviïn tota la informació al Jurat d'Expropiació de Catalunya perquè estableixi la compensació que s'ha d'oferir als veïns.
"És una gran notícia", valora Paqui Jiménez, veïna de l'edifici i cara visible del col·lectiu de denunciants. "La sentència reconeix el que nosaltres dèiem des del principi i demostra que no estem bojos", defensa.
Ara els veïns estan tramitant una altra demanda per la via administrativa. En aquest cas és per reclamar una indemnització al Consorci en concepte de danys i perjudicis, per les condicions en què han hagut de viure a l'edifici des que les administracions es van comprometre a enderrocar-lo.
Els veïns han aconseguit interposar la nova demanda després de recaptar els 12.800 euros necessaris a través d'una campanya de micromecenatge.
El TSJC obliga el Consorci de la Mina a reactivar el reallotjament dels veïns del bloc Venus
El tribunal reconeix la "inactivitat" per part de les administracions i les insta a materialitzar les expropiacions
Ara a portada
-
-
Política Illa garanteix que els Mossos no deixaran desatès cap poble ni ciutat: «No hi haurà impunitat» Bernat Surroca Albet
-
Societat El Tarzan romà: d'implicar el papa Francesc en ocupacions de pisos a visitar la Casa Orsola David Cobo
-
Política Una absència sonada: per què Sánchez no serà al funeral del papa Francesc? Tania Tapia Díaz
-
Publicat el 22 de juny de 2020 a les 16:47
Actualitzat el 22 de juny de 2020 a les 17:24
Et pot interessar
-
Societat Mor el conductor d'una furgoneta a Martorell, en una sortida de via a l'AP-7
-
Societat Mor electrocutat un treballador de 41 anys a la Zona Franca
-
Societat El temps del cap de setmana del 26 i 27 d'abril: tornen les pluges
-
Societat Retards de fins a una hora i mitja a la línia d'alta velocitat Madrid – Barcelona per una avaria a l'Aragó