
El jutge de l'Audiència Nacional Eloy Velasco ha decretat l'ingrés a presó provisional sense fiança de dos dels cinc anarquistes detinguts el 13 de novembre a Barcelona com a presumptes autors de l'atemptat del 2 d'octubre passat contra la basílica del Pilar, a Saragossa i segons l'acusació judicial planejaven fer-ho a Montserra .
Velasco acusa aquests dos individus de pertinença a organització terrorista, d'estralls terroristes per la bomba del Pilar i de conspiració per a la comissió d'estralls terroristes pels presumptes plans que tenien per posar una bomba a Montserrat. Als altres tres detinguts, que quedaran en llibertat amb l'obligació de comparèixer davant del jutge cada setmana, se'ls retirarà el passaport i se'ls prohibirà sortir del territori.
El jutge considera que els acusat pertanyen a l'associació anarquista FAI-FRI, declarada il·legal per la Unió Europea. Velasco indica que a Espanya actuaven sota les sigles de l'associació anarquista insurreccionista GAC (Grup Anarquista Coordinat) comando Mateo Morral. Al domicili dels dos acusats que ingressen a presó s'ha trobat un document sobre aquesta associació.