Els Mossos d'Esquadra iniciaran aquesta mateixa setmana un pla de xoc per "recuperar l'espai públic" al barri de la Mina de Sant Adrià del Besòs, ja que en els últims mesos s'ha "deteriorat" la convivència al carrer arran de l'increment dels narcopisos i dels robatoris violents comesos per consumidors d'heroïna.
La policia catalana establirà controls de pas i accés al barri per part de la unitat d'antiavalots, la Brimo, que desplegarà almenys dues furgonetes permanentment a la zona durant les tardes i els vespres. El pla l'ha anunciat el director general de la Policia, Andreu Joan Martínez, després de reunir-se amb l'alcalde de la localitat, Joan Callau, i juntament amb el cap de la Policia Local i dels Mossos, Eduard Sallent.
La delinqüència en general a la Mina sempre ha estat per sobre la mitjana catalana i en l'últim any ha augmentat un 12%. Els delictes contra el patrimoni, especialment els robatoris amb violència han augmentat un 14%. Però això no és el que més preocupa, sinó que això s'ha vist agreujat per la sensació d'inseguretat al carrer amb petits furts i robatoris per aconseguir dosis d'heroïna al voltant de la sala de veno-punció.
Tot això s'ha produït mentre la plantilla de mossos a la comissaria de la ciutat s'ha mantingut estable des del 2005, mentre que en molts llocs ha disminuït, i les detencions han crescut prop d'un 8%.
Els antiavalots dels Mossos patrullaran i faran controls a la Mina per «recuperar l'espai públic»
Societat
La policia catalana es compromet amb l'Ajuntament de Sant Adrià del Besòs a lluitar contra l'increment de robatoris pel creixement del consum d'heroïna
ARA A PORTADA
-
Política L'amnistiat Junqueras renova l'«intacte» compromís independentista des de la zona zero Lluís Girona Boffi
-
Política Bany de masses en la rebuda de l'amnistiat Lluís Puig: «L’estat espanyol ha perdut nou anys» Anna Mira Perich
-
Política Comín ja és a Madrid per recollir l'acta d'eurodiputat abans de l'acte de retorn a Catalunya Neus Climent / Agències
-
Televisió Pedro Sánchez accepta la invitació de «La Revuelta»: Broncano l'entrevista aquest dijous Victor Rodrigo
-
Publicat el
23 de juliol de 2019 a
les 17:33
Et pot interessar
-
Societat
Ja no et podràs jubilar als 66 anys: així canvia l’edat de jubilació el 2027
-
Societat
Els impulsors de la ILP del 6% en educació reclamen a Illa un calendari clar
-
Societat
«Si vas néixer el 19 de març de 1997, et busquem»: el missatge desconcertant de l'ATM
-
Societat
Els docents també agafen la bandera de l'habitatge i escalfen la vaga general
-
Societat
Barcelona i l'Hospitalet concentren onze dels quinze barris amb més estrangers de l'Estat
-
Societat
«Podries votar per l'Eliska?»: Alerta amb la nova estafa que pot robar-te el compte de WhatsApp
