Els anuncis de les elèctriques indueixen a adoptar «decisions poc meditades»?

La CNMC investiga si les companyies elèctriques incorren en pràctiques anticompetitives coincidint amb el canvi del mètode de càlcul de les tarifes

Publicat el 10 de maig de 2014 a les 17:40
La Comissió Nacional de Mercats i Competència (CNMC) ha iniciat una investigació per analitzar els anuncis realitzats recentment pels operadors elèctrics amb la finalitat d'influir en la decisió del subministre elèctric dels consumidors, ja que considera que podrien ser "equívocs". L'organisme sospita que alguns operadors incorren en pràctiques anticompetitives perquè alguns anuncis podrien induir els consumidors a adoptar "decisions poc meditades". Segons la CNMC aquestes actuacions s'haurien produït coincidint amb el recent canvi regulador per al càlcul de les tarifes i el seu règim de contractació. Per esclarir-ho, l'organisme ha sol·licitat informació a diverses empreses del mercat.

La CNMC ha tingut coneixement, a través de diverses informacions publicades a la premsa, de les comunicacions escrites a consumidors i d'anuncis públics en mitjans de comunicació sobre les opcions de subministrament del consumidor domèstic que podrien ser contràries a l'article 3 de la llei 15/2007, de 3 de juliol, de Defensa de la Competència (LDC). Davant d'això, ha decidit investigar si poden induir els consumidors a adoptar "decisions poc meditades". "La investigació no prejutja el resultat final ni la culpabilitat de les entitats investigades", aclareix Competència en un comunicat emès aquest dissabte.

En cas que aquest organisme trobi indicis de pràctiques anticompetitives prohibides per la llei de defensa de la competència, es procediria a la incoació formal d'un expedient sancionador. Ja que la Comissió Nacional de Mercats i Competència considera que aquestes pràctiques "afecten directament a la llibertat de decisió dels consumidors en un be de primera necessitat, com és l'energia elèctrica".

La CNMV assegura que aquestes actuacions s'haurien produït coincidint amb el recent canvi regulador per al càlcul del Preu Voluntari Pel Petit Consumidor (PVPC) i el seu règim de contractació. En aquest sentit, ha sol·licitat informació a diverses empreses actives en el mercat de referència i a altres agents que es poden haver vist afectats per aquestes conductes.