La Comissió Nacional de Mercats i Competència (CNMC) ha iniciat una investigació per analitzar els anuncis realitzats recentment pels operadors elèctrics amb la finalitat d'influir en la decisió del subministre elèctric dels consumidors, ja que considera que podrien ser "equívocs". L'organisme sospita que alguns operadors incorren en pràctiques anticompetitives perquè alguns anuncis podrien induir els consumidors a adoptar "decisions poc meditades". Segons la CNMC aquestes actuacions s'haurien produït coincidint amb el recent canvi regulador per al càlcul de les tarifes i el seu règim de contractació. Per esclarir-ho, l'organisme ha sol·licitat informació a diverses empreses del mercat.
La CNMC ha tingut coneixement, a través de diverses informacions publicades a la premsa, de les comunicacions escrites a consumidors i d'anuncis públics en mitjans de comunicació sobre les opcions de subministrament del consumidor domèstic que podrien ser contràries a l'article 3 de la llei 15/2007, de 3 de juliol, de Defensa de la Competència (LDC). Davant d'això, ha decidit investigar si poden induir els consumidors a adoptar "decisions poc meditades". "La investigació no prejutja el resultat final ni la culpabilitat de les entitats investigades", aclareix Competència en un comunicat emès aquest dissabte.
En cas que aquest organisme trobi indicis de pràctiques anticompetitives prohibides per la llei de defensa de la competència, es procediria a la incoació formal d'un expedient sancionador. Ja que la Comissió Nacional de Mercats i Competència considera que aquestes pràctiques "afecten directament a la llibertat de decisió dels consumidors en un be de primera necessitat, com és l'energia elèctrica".
La CNMV assegura que aquestes actuacions s'haurien produït coincidint amb el recent canvi regulador per al càlcul del Preu Voluntari Pel Petit Consumidor (PVPC) i el seu règim de contractació. En aquest sentit, ha sol·licitat informació a diverses empreses actives en el mercat de referència i a altres agents que es poden haver vist afectats per aquestes conductes.
Els anuncis de les elèctriques indueixen a adoptar «decisions poc meditades»?
Societat
La CNMC investiga si les companyies elèctriques incorren en pràctiques anticompetitives coincidint amb el canvi del mètode de càlcul de les tarifes
ARA A PORTADA
-
Política L'amnistiat Junqueras renova l'«intacte» compromís independentista des de la zona zero Lluís Girona Boffi
-
Política Bany de masses en la rebuda de l'amnistiat Lluís Puig: «L’estat espanyol ha perdut nou anys» Anna Mira Perich
-
Política Comín ja és a Madrid per recollir l'acta d'eurodiputat abans de l'acte de retorn a Catalunya Neus Climent / Agències
-
Televisió Pedro Sánchez accepta la invitació de «La Revuelta»: Broncano l'entrevista aquest dijous Victor Rodrigo
-
Publicat el
10 de maig de 2014 a
les 17:40
Et pot interessar
-
Societat
Ja no et podràs jubilar als 66 anys: així canvia l’edat de jubilació el 2027
-
Societat
Els impulsors de la ILP del 6% en educació reclamen a Illa un calendari clar
-
Societat
«Si vas néixer el 19 de març de 1997, et busquem»: el missatge desconcertant de l'ATM
-
Societat
Els docents també agafen la bandera de l'habitatge i escalfen la vaga general
-
Societat
Barcelona i l'Hospitalet concentren onze dels quinze barris amb més estrangers de l'Estat
-
Societat
«Podries votar per l'Eliska?»: Alerta amb la nova estafa que pot robar-te el compte de WhatsApp
