
El Pedraforca és una de les muntanyes més emblemàtiques del país, i també un dels indrets de muntanya on els Bombers realitzen més rescats durant l'any. Foto: Pilar Màrquez Ambròs
Els Bombers de la Generalitat van rescatar anit cinc excursionistes al Pedraforca, al terme municipal de Saldes. Membres del Grup de Rescat i Actuacions Especials (GRAE) van haver de desplaçar-se fins al lloc on es trobaven els muntanyencs, per tal de rescatar-los i acompanyar-los en el descens. Un dels excursionistes patia una ferida a l'espatlla, mentre que un altre presentava hipotèrmia, segons han informat fonts del cos d'emergència. Els tres restants es trobaven en bon estat.
Els Bombers van poder acompanyar els dos ferits i els seus companys fins a l'ambulància del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM). L'ambulància va evacuar, finalment, els dos muntanyencs ferits fins a l'Hospital Comarcal Sant Bernabé de Berga.
Rescat, ahir vespre, d'un grup de 5 persones al Pedraforca, Saldes. Dos havien caigut. Un estava ferit a l'espatlla i l'altre presentava hipotèrmia. #Bomberscat #GRAE van pujar fins on es trobaven i els van acompanyar en el descens. @semgencat va evacuar el ferit a l'H. de Berga
— Bombers (@bomberscat) 10 de febrer de 2019