Els passatgers que formaven part de la fatídica expedició del Titan van ser conscients que moririen, tal com ha assenyalat l'enginyer José Luís Martín al diari NIUS. Segons Martín, un error elèctric quan el submergible es trobava a uns 1.700 metres de profunditat va provocar que el Titan estigués entre 48 i 71 segons en caiguda lliure "com una fletxa, verticalment". L'error va provocar que el Titan es quedés sense motor, sense propulsió i sense contacte amb el Polar Price, el vaixell que feia assistència al submergible des de la superfície.
La immersió va començar a les vuit del matí amb aparent normalitat, amb els tripulants escoltant la seva música preferida i observant el fons marí. Cap a dos quarts de deu va ser quan el submergible va perdre el contacte amb el vaixell i va començar un breu passatge de terror que posaria fi a les seves vides.
[noticiadiari]2/258885[/noticiadiari]
Abans de la implosió definitiva que resultaria en una mort instantània, cap a les 9:45 els passatgers van descendir entre 800 i 1.000 metres amuntegats i en absoluta foscor. Van descendir un sobre l'altre a causa del fet que el fet que estiguessin concentrats a l'ull de bou va desestabilitzar la nau.
"Devia ser com una pel·lícula de terror", apunta Martín. La pitjor part, assegura l'enginyer, és que "en aquest període estaven sent conscients de tot". Al marge de les conclusions de l'enginyer, la investigació dels fets per part de la Guàrdia Costera dels Estats Units i la Junta de Seguretat de Transport del Canadà continua avançant, encara sense conclusions definitives.
[plantillavirals]
Els cinc tripulants del Titan van ser conscients de la seva mort
Societat
El submergible hauria estat en caiguda lliure entre 48 i 71 segons per culpa d'un error elèctric abans de fer la implosió, segons un expert
- El submarí Titan desaparegut a l'oceà Atlàntic -
- Ocean Gate
ARA A PORTADA
-
-
Societat «Els governs seran cada vegada més gestors de tragèdies» Pep Martí i Vallverdú | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
10 de juliol de 2023 a
les 17:12
Et pot interessar
-
Societat
L’Aplec Internacional porta la cultura catalana a Estocolm: «Em sento com a casa»
-
Societat
El Marroc expulsa als periodistes de RTVE i EFE de Castillejos
-
Societat
Els Bombers reben 94 avisos per incidències provocades per les tempestes
-
Societat
La terra després de l’eclipsi
-
Societat
Una universitat catalana entre les 200 millors del món segons el rànquing de Shanghai
-
Societat
«Treballava més de 10 hores al dia per 800 euros i em van enganyar amb la promesa d'aconseguir papers»
