Els conductors dels autobusos de TMB es mantenen ferms i posen data d'inici a un nou episodi de vagues, ara indefinides. Serà el dilluns 17 d'octubre i, per ara, no hi ha data de final marcada al calendari. L'anunci arriba aquest dijous, després que les reunions entre la direcció de l'empresa i els treballadors hagin acabat sense acord, i enmig d'una vaga parcial ja vigent per aquest dimecres i divendres.
Segons ha avançat Betevé, el comitè de vaga ha donat finalment per trencades les negociacions en considerar que la proposta que els ha fet l'empresa pública no dona resposta a la reivindicació de la plantilla de no perdre poder adquisitiu. Aquesta proposta els oferia, durant el 2022, una pujada del 0,8% de salari base, una prima variable de 200 euros anuals i un conveni a 4 anys.
Amb tot, els treballadors de TMB compliran amb l'anunci que ja van fer dijous passat quan, en una assemblea celebrada a les Cotxeres de Sants, van decidir mantenir les protestes i preparar-ne de noves per a l'octubre. "És l'única manera que tenim d'aconseguir canvis", explicava a NacióDigital Juan Ramiro Garcia, representant de la CGT al comitè d'empresa.
[noticiadiari]2/239749[/noticiadiari]
Les aturades, tal com ha anunciat el comitè, es faran de dilluns a divendres laborables entre les 3 i les 5 hores de la matinada, entre les 8 i les 10 hores del matí i entre les quatre i les sis de la tarda. Les dues últimes franges coincidint amb hores puntes per a aquest servei, tal com ja es va fer amb les festes de la Mercè durant el cap de setmana passat, en què el 95% dels treballadors van seguir les vagues.
Les reivindicacions sindicals insisteixen que es faci un augment de les condicions salarials, almenys per igualar l'augment del 10% de l'IPC interanual, i que es compensi un deute històric que TMB rebaixa a la meitat mentre que els sindicats reclamen complet. La defensa de l'empresa pública passa per citar la llei de Pressupostos Generals de l'Estat, que fixa un topall d'un creixement del 2% dels salaris dels treballadors de les empreses públiques, però Juan Ramiro Garcia demana un exercici "d'imaginació financera" per plantejar alternatives.
Sobre la protesta, el director general del Bus de l'empresa pública, Jacobo Kalitovics, va expressar dijous passat que la direcció de l'empresa té "voluntat d'apropament" però el limita "al marc de la legalitat vigent", en referència a la pujada màxima d'un 2% prevista a l'Estat. En aquest sentit, ha apuntat que si el govern estatal canvia aquesta llei, es podrien estudiar més increments salarials.
Els conductors de bus de TMB iniciaran noves vagues parcials el 17 d'octubre
Societat
La falta d'acord entre la direcció de l'empresa i els treballadors obre la porta a aturades indefinides després d'una primera acció durant les festes de la Mercè
ARA A PORTADA
-
Societat Evitar l'AP-7 i «sortir amb temps»: les recomanacions de Trànsit per sobreviure a l'eclipsi Gerard Mira
-
Societat Eclipsi total del 12 d'agost: tot el que cal saber per aprofitar una oportunitat històrica Blai Casas
-
Societat Elies, el «petit Sheldon Cooper» de 9 anys, apassionat per l'eclipsi: «M'interessa tot el que no sàpiga» Neus Climent
-
-
Publicat el
28 de setembre de 2022 a
les 19:05
Actualitzat el
28 de setembre de 2022 a les
19:06
Et pot interessar
-
Societat
Com afecta l'eclipsi a les mascotes?
-
Societat
El Barça femení jugarà un partit amistós durant l'eclipsi
-
Societat
Les òptiques fan l'agost amb l'eclipsi: «Aquests dos últims dies ha estat una bogeria»
-
Societat
Normalitzada la circulació a l'AP-7 un cop retirat el camió accidentat
-
Societat
Mig centenar de persones es concentren contra la catalanofòbia a la comissaria de la policia espanyola de la Jonquera
-
Societat
Catalunya fa teràpia amb ulleres de realitat virtual entre penats per delictes de violència masclista
