Aquest estiu han mort diverses persones en rebre l'impacte d'un llamp, també s'ha conegut un ferit de gravetat al delta de l'Ebre. L'última notícia ha estat la de dos turistes -dos homes de 65 i 51 anys- en una platja de Mallorca, que es va produir aquest dijous. Però, què cal fer per evitar el seu impacte en una tempesta?
El meteoròleg de TV3, Eloi Cordomí, al programa Tot es mou ha donat algunes pautes. Els llocs més segurs són l'interior d'un vehicle i d'un habitatge, però amb les portes i les finestres tancades. "Cal evitar corrents d'aire", recalca i si no es pot posar a cobert, el consell és "posar els peus junts" i agafar-les amb els braços, en una posició en forma de bola.
Està prohibit quan hi hagi tempesta amb llamps circular amb les finestres obertes dels vehicles, ni anar en bicicleta o patinet, tampoc col·locar-se sota tendals de campanya, para-sols i, sobretot, mai buscar aixopluc al bosc ni sota un arbre aïllat.
Els consells per evitar l'impacte d'un llamp
Societat
Aquest estiu moren diverses persones, recentment dos turistes a Mallorca
ARA A PORTADA
-
Política El Suprem aplana el camí per amnistiar Puigdemont si el TC avala el recurs de Turull Bernat Surroca Albet
-
Política El Poder Judicial es regira contra Sánchez per les acusacions de «lawfare»: «És d'una extraordinària gravetat» Bernat Surroca Albet
-
Política La Diada del 2026, en marxa: càrregues al Fossar per l'acte d'Aliança Natàlia Pinyol | Neus Climent
-
Publicat el
10 de setembre de 2022 a
les 17:10
Et pot interessar
-
Societat
Aventuras i desventuras del informe PISA
-
Societat
Aventures i desventures de l'informe PISA
-
Societat
Catalunya estudia el model neerlandès de peatge: en què consisteix?
-
Societat
El govern espanyol destina 17 milions a comprar 70 km de cable després dels robatoris a l'R3
-
Societat
Estabilitzat l'incendi que ha cremat una zona de matolls a Montjuïc
-
Societat
El metro de Barcelona es reforçarà amb 12 trens addicionals la tarda de la Diada
