Aquest estiu han mort diverses persones en rebre l'impacte d'un llamp, també s'ha conegut un ferit de gravetat al delta de l'Ebre. L'última notícia ha estat la de dos turistes -dos homes de 65 i 51 anys- en una platja de Mallorca, que es va produir aquest dijous. Però, què cal fer per evitar el seu impacte en una tempesta?
El meteoròleg de TV3, Eloi Cordomí, al programa Tot es mou ha donat algunes pautes. Els llocs més segurs són l'interior d'un vehicle i d'un habitatge, però amb les portes i les finestres tancades. "Cal evitar corrents d'aire", recalca i si no es pot posar a cobert, el consell és "posar els peus junts" i agafar-les amb els braços, en una posició en forma de bola.
Està prohibit quan hi hagi tempesta amb llamps circular amb les finestres obertes dels vehicles, ni anar en bicicleta o patinet, tampoc col·locar-se sota tendals de campanya, para-sols i, sobretot, mai buscar aixopluc al bosc ni sota un arbre aïllat.
Els consells per evitar l'impacte d'un llamp
Aquest estiu moren diverses persones, recentment dos turistes a Mallorca
ARA A PORTADA
-
-
L'Audiència Nacional accepta que la cúpula de l'operació Catalunya declari al judici dels Pujol Bernat Surroca Albet
-
Jordi Pujol, el llegat (i V): Madrid, font de poder i de disputes Ferran Casas i Manresa | Oriol March
-
«A diferència de Pujol, Duran hauria estat encantat de ser ministre amb Aznar» Ferran Casas i Manresa | Oriol March
Publicat el 10 de setembre de 2022 a les 17:10
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest dijous 11 de desembre: més núvols i baixada de temperatures
-
Societat
Desarticulen un grup liderat per un famós endocrí que traficava amb medicaments il·legals i dopants
-
Societat
El camí rural escolar del col·legi Avenç es manté obert tot i les restriccions per la pesta porcina
-
Societat
L'Església catalana va atendre la xifra rècord de 890.000 persones el 2024
-
Societat
Gairebé 2.000 persones ja dormen al carrer a Barcelona
-
Societat
Grip per Nadal: Salut augura que el pic s'allargarà per les trobades durant les festes
